Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 31. mai 2011

Huset i Heimdalsgata

Jeg er hjemme alene for tiden. Taran har tatt en svipptur til Spania sammen med en barndomsvenninne, og koser seg masse - vel fortjent etter en intensiv eksamensperiode! Om snaue to uker er det min tur til å ta ferie!

Jeg er glad i å være alene. Det har jeg alltid vært. Når jeg er alene, så kan jeg høre på den musikken jeg vil, jeg kan synge mye og høyt, jeg kan ha fransk TV på i bakgrunnen hele dagen og jeg kan dusje så lenge jeg orker (varmtvannet er inkludert i husleien vår - hverdagsluksus!). Vi er veldig fornøyde med bosituasjonen vår på alle måter, og da er det selvfølgelig ekstra fint å være hjemme alene, og kunne lese til eksamen i hyggelige omgivelser!

Søstrene Suse var på leilighetsjakt for to somre siden, og fant et nytt hjem i et sånn bygård som de alltid hadde likt tanken på. Et murhus, en nyoppusset hjørnegård, med pene detaljer, takterrasse, bakgård og sentral beliggenhet.


De flyttet inn i hjørneleiligheten i øverste etasje. Da de var på visning, måtte de bare se på hverandre og smile, for det kjentes helt riktig, og Taran sa at hun kunne lukte nybakte boller allerede. Søstrene stortrives sammen.


I bakgården er bygget helt hvitt...


...med fine buer over vinduene...


...og en bakdør i et hjørne hvor vinduene kaster lysskygger på solskinnsdager.


Fra takterrassen ser man gull og grønne skoger. I hvert fall ser man Akerselva og Oslo sentrum. Gull for oss.


Det er så viktig å trives der man bor! Å glede seg til å komme hjem, å være komfortabel, å føle at man hører til.

Søstrene Suse fant altså hus-lykken i Heimdalsgata, og her blir vi boende i ett år til, og det føles veldig riktig.

Til slutt, selv om jeg trives alene, til Taran: Jeg håper du gleder deg til du kommer hjem, for det gjør jeg!

8 kommentarer:

  1. Så fine bilder, og du er en så søt historieforteller. <3

    SvarSlett
  2. Så fantastisk fint de bur, überheldige! :)

    SvarSlett
  3. Det så supersentralt og flott ut :) Et riktig kupp! Kan du ikke vise oss noen bilder innefra leiligheten også?

    SvarSlett
  4. jeg elsker å være alene :) Så bra dere blir et år til!

    SvarSlett
  5. Jeg også elsker å være alene, i hvert fall til en viss grad! Å kunne gå rundt og styre med sine egne ting, uten at man forstyrrer eller er i veien for andres mange tanker og gjøremål:)

    SvarSlett
  6. Jeg er helt motsatt da.. jeg er ikke spesielt glad i være alene... Ok et par timer da.. det kan jeg klare med et glass vin og pc.. men når kvelden siger på vil jeg gjerne ha litt vin og skravleselskap... Fjernkontrollen er det jo meg som bestememer ove rher i huset likevel..haha! Og forresten- du så helt smashing iut i olakjolen. Prøvde å legge inn kommentar- men det kødda seg helt til for meg, og blogspot var ikke venn med meg den dagen. Men nå har jeg sagt det likevel da. Ha en fin kveld i fine Heimdalsgata. Lukter besøk en gang jeg er i hovedstaden kjenner jeg. Klem klem

    SvarSlett
  7. Sukk, jeg gleder meg til den dagen jeg kan flytte ut fra min lille hybel og inn i en fin leilighet.

    SvarSlett
  8. Vi er kjempeheldige som bor bra og trives godt!

    Mari: Det kan jeg sikkert gjøre etterhvert! Under kategorien "Innredning" får man noen smakebiter foreløpig!

    Kristin: Haha, det kan jo selvfølgelig bli for mye av det gode! Takk, olakjolen er en morsom følgesvenn. Du er forresten veldig velkommen på besøk neste gang du er i byen!

    Silje: Ja, det føles ganske herlig å ta steget opp fra hybel til leilighet. Håper du trives på hybelen din også, da!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!