Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 9. mai 2011

Helgekos

Når man kan kaste knestrømpene og ha bare legger og frie føtter rett i småskoene, da er det nesten sommer. I helga kunne man ikke annet enn storkose seg i Tigerstaden. Min helg begynte med finstas og fredagsfest på Majorstuen.


Blomsterfest! En fasjonabel leilighet var pyntet med blomster over alt, og fyllt til randen av glade blomsterbarn. Jeg spiste jordbær og drakk sprudlevin og hadde kjole med roser på, en sånn se-min-midje-kjole som skaper former selv om man ikke egentlig har noen. Perfekt for meg!


Lørdag begynte med en ekstra fin og solfylt postrunde, og etter jobb stakk jeg innom begge byens Outland-butikker, for lørdagen var Free Comic Book Day. Jeg fikk åtte tegneseriehefter med meg hjem! Nerdelykke!


Lørdagskvelden tilbragte jeg hos kjæresten min. Jonas og jeg spilte dataspill og drakk rødvin og spiste sjokoladeis med pasjonsfrukt på. En frisk og sommerlig kombinasjon som anbefales på det sterkeste!


Søndagen kom med Sorgenfri-sending, og min medprogramleder og jeg var i mat-modus. Han kommer fra Serbia, og hadde laget prebranac, en diggbar bønnerett. Selv kokte jeg ekstra mye lørdagsgrøt denne helgen, slik at han skulle få smake, for selv om han har bodd her i ni måneder, hadde han til gode å spise denne herligheten. Vi testet tradisjonsmat som om vi aldri skulle gjort annet, og var begge fornøyde med hva vi fikk servert!


Søndagskvelder er laget for å få koselig besøk og være tilbakelent og sosial samtidig. Mer is. Skulle du ha sett.


Og vips! så var helgen over, men godværet holdt, og mandagen var ikke dum, den heller. Hint: Jeg har bare legger, og skal innom Radio Nova på vei hjem fra Blindern, og kjøper meg nok en is i løpet av ettermiddagen.

Håper alle har hatt hyggelige helger!

10 kommentarer:

  1. Å, for et innlegg :D Flott leilighet, vakker kjole (det jeg ser av den, i hvert fall), og koselig helg, ser det ut som!

    SvarSlett
  2. høres ut som et bra liv :D jeg skal selv opp på blindern nå snart, på upopulær aften!

    SvarSlett
  3. Herlig :) Is og mere is! Og nammmm, jeg vil prøve med pasjonsfrukt på!<3

    SvarSlett
  4. Jeg fikk vann i munnen naa...
    Saa göy at du jobber med radio!
    Ser ut som en fabelaktig helg, maatte uken bli likesaa!

    SvarSlett
  5. å. tror jeg skal ha risgrøt til middag i morgen!

    SvarSlett
  6. Så mange flotte bilder :-)
    Deilig med vår-stemning :-)
    Nesten sommer ble det jo plutselig :-)

    SvarSlett
  7. Ane: Takk, søte! Ja, jeg skulle gjerne bodd i en slik leilighet... Det virket som at du også hadde hatt en fin helg, og det liker jeg!

    Elena: Haha, jeg er heldig. Håper forfatterdrøm-aftenen ble bra!

    Maren: Det er et friskt og kjempegodt innslag på isen!

    Frøken Paris: Is frister nesten alltid! Jeg stortrives med radio-jobbingen. Takk, det samme!

    tinekatrine: Jaaa, grøtmiddag er kanskje det beste jeg vet! Jeg tenkte på deg på runden på lørdag, forresten, da jeg gikk forbi huset ditt!

    Villblomsten: Ja, det er deilig med sommervår! Takk for tipset, forresten - jeg overlater deltakelsen til andre, men ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. For ei fantastisk helg det må ha vore!

    Du såg sikkert superfin ut i den kjolen, og eg trur eg hadde likt den slags nerdelukke som du opplevde. Og mat e jo berre nam^^

    SvarSlett
  9. argh, jeg oppdaget free comic book day da jeg tilfeldigvis var innom Outland... dagen etter =( fikk du noe bra?

    SvarSlett
  10. Regnboge: God mat er noe av det beste jeg vet ;)

    Tore: Åh, så typisk! Jeg fikk et Archie-, Simpsons- og Sonic-hefter av tvilsom kvalitet, og et Magic-hefte som faktisk er overraskende ålreit. Dessuten ble det The Stuff of Legend, Mouse Guard, Things to Come og John Stanley's Summer Fun. Jeg kjenner bare til halvparten av disse greiene fra før, men er veldig fornøyd! Neste år skal jeg sende deg en Facebook-påminnelse!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!