Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 24. mai 2011

Sett på runden: Sjeldne navn og søte svensker

Lørdagen startet med strålende sol, og postrunden ble veldig fin. Solen forsvant etterhvert, men det var likevel lyst og mildt ute. Jeg kunne ha bare armer, som etterhvert ble fulle av skitne syltestrikker fra store bunker med post. 


Det var ekstra mye pakkepost denne lørdagen, noe jeg synes er ekstra hyggelig (selv om det kan være litt tungt!), for det er så fint å tenke på at folk blir glade. Og for noen folk det er snakk om! Det har dukket opp en del nye og spesielle navn i det siste. For eksempel Tilly, Sophus, Sirius, Artemis, Ilmarin og Maxwell. Morsomt!

I noen hus bor det ikke folk, men fugler. De får ikke post, men de har fine og fargerike små hjem.


Jeg så forresten en bil som noen hadde brutt seg inn i. Et vindu var knust, og skiltene og stereoen stjålet. Fysj! Hva folk får seg til å gjøre en fredagsnatt! Jeg leverte også flere inkassovarsler, mange purringer og et dødsbo-brev. Ikke alt er like koselig. Heldigvis blir jeg raskt glad igjen når det dukker opp trekke-snor-konvolutter...


...eller søte svensker. I frimerkeform, så klart.


Frisk luft, mosjon og noe konstruktivt å bruke lørdagsformiddagen på - postbudjobben gir meg mye. I tillegg får jeg masse overskudd, og gøyale, små innblikk i postgangen og i Oslofolkets helgeliv. Så heldig jeg er!

7 kommentarer:

  1. Verdens søteste lørdagspostbud :)

    SvarSlett
  2. Koselig postrunde du har. Sommeren har virkelig kommet til Oslo :) Og fine bilder! Hva slags kamera har du med deg?

    SvarSlett
  3. Jeg er enig med Ine, du må jo være det søteste postbudet. (du og Pat på en delt førsteplass, hihi)

    SvarSlett
  4. Jeg vil også få trekke-snor-konvolutter i postkassen!;)

    SvarSlett
  5. Tenk at noken heiter Sirius og Ilmarin! <3

    SvarSlett
  6. Det er DERE som er søte!

    Svenn-Arne: Takk! Jeg har et lite kompaktkamera, bare, et Casio Exilim med 12.1 megapiksler. Det er lilla, hoho!

    Linda Terese: Samme her!

    Regnboge: Jeg veeet! For flere navn som gir nerdete assosiasjoner, se denne posten fra januar: http://tinyurl.com/6agstx7

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!