Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 5. mai 2011

Tips: Café Laundromat

På Bislett ligger relativt nyåpnede og veldig sjarmerende Café Laundromat. Jeg har hørt mye positivt om dette stedet siden de flyttet inn i rundkjøringen der oppe, og da jeg selv endelig fikk tatt turen, skjønte jeg hvorfor!

Som navnet tilsier, har de vaskeri. Tanken er at vaskemaskinløse folk i området, for eksempel de mange studentene, skal kunne ta med seg skittentøyet sitt og vente med en bok, kaffekopp eller matbit til vasken er ferdig.

 

Resten av det store, lyse lokalet rommer kafé, bar og bibliotek. Alt i fargerik retroinnpakning, med telefoner og koffert og globus og vindeltrapp og hems og et stort utvalg spennende importøl. Er det rart man trives?


God kaffe og hyggelig betjening passer godt inn i det øvrige inntrykket. (Og Ine-selskap er bonus, da!)

Anbefales, med eller uten skittentøy!

10 kommentarer:

  1. Hihi, det er bilder av slike steder som gjør at jeg drømmer om Oslo, innimellom. Det ser herlig ut!

    SvarSlett
  2. En dag når vi er ferdig med eksamen, må vi gå dit med hver vår bok - som IKKE er pensum - og lese i noen timer med hver vår kaffe. :)

    SvarSlett
  3. Åh, jeg kunne nesten flytta inn der! Er det like ved trikkestoppen på Bislett? Sånn rett over gata/krysset?

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig (om det blir det rette ordet i denne sammenhengen..?) det ser ut der! Tror jeg også vil dit en gang om ikke lenge.. :)

    SvarSlett
  5. Å, fantastisk fint! Vart faktisk litt forelska no.

    SvarSlett
  6. Jeg bare må bli flinkere til å utforske den nye byen min! takk for at du tipset om denne kafeen! Må prøves ut!!

    SvarSlett
  7. så veldig fint! like koffertbordet

    SvarSlett
  8. Hyggelig at vi er flere om å like konseptkaféer og morsomt interiør!

    Koffeine: Enig! Vi finner oss hver vår dype stol og koseleser sammen!

    tinereiser: Det stemmer, midt i rundkjøringen, rett ved trikkestoppet. Praktisk beliggenhet!

    Elena: Selv takk, og god tur!

    SvarSlett
  9. Iiik, så fantastisk! :D

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!