Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 21. mai 2011

Tips: Kristiania bar og kafé

Området rundt Oslo Sentralstasjon er ikke byens koseligste, men det ligger et spesielt spisested i Østbanehallen som er å anbefale. Kristiania bar og café gir kontnental følelse i flotte lokaler! Skiltet er kanskje litt slitt...


...men baren er en øy av brunt treverk, med blankpolert overflate og klokketårn, i et hav av fine detaljer.


Benker og bord er robuste, og gulvet er et morsomt mønster av svarte og hvite firkanter...


...men takhøyden, maleriene, speilene og lampene gjør at man ofte løfter blikket.


Gamle skilt, plakater og ur henger på veggene under de staselige buene...


...og levende lys og friske blomster gjør baren ekstra hyggelig.


Om du er i området, ta en tur innom Kristiania; det føles som å ta en tur både langt vekk og litt tilbake i tid!

11 kommentarer:

  1. Jeg er enig! Jeg har ikke vært innom, men har sett litt beundrende inn når jeg har gått forbi. Bra tips!:)

    SvarSlett
  2. Der har jeg aldri vært, men det ser koselig ut. Fint å vite om noen ok plasser i nærheten av Sentralstasjonen i tilfelle man ikke rekker toget eller skal møte noen som kommer med tog :)

    SvarSlett
  3. Ser veldig koselig ut! Har ikke vært der jeg heller, så takker for tips:-D

    SvarSlett
  4. Veldig koselig sted, og stamsted for øl-etter-jobb for dei ansatte på Operaen :) (praktiserte på Operaen ifjor så har vore her en del!)

    SvarSlett
  5. Jeg aner jo ikke forskjell på ting i Oslo, men har vært der en gang eller to. Noe kjent med denne plassen, men jeg kan jo alltid ha vært på en liknende plass...

    SvarSlett
  6. Jeg har aldri tenkt at det kan være noe fint i det området, men dette så jo fint ut. Minte meg om tyske jernbanestasjoner. Tyske jernbanestasjoner er noe av det fineste jeg vet. Eller, generelt, alle jernbanestasjoner på kontinentet.

    SvarSlett
  7. Så koselig det så ut! Jeg har faktisk ikke sett det tidligere, men grunnen kan være at man fort bare haster forbi. Det må nok gjøres noe med neste gang!

    SvarSlett
  8. Det er absolutt mer ved det området enn hva man skulle tro! Ta en tur innom ved anledning, søtnoser!

    Sofia: Det visste jeg ikke, så morsomt. En del av mine journalist-kollegaer pleier også å samles på Kristiania - gøy at stedet tiltrekker så ulike yrkesgrupper!

    motionotion: Det er jo andre steder som har lignende gammeldags og litt storslagent interiør, men om det var rett ved jernbanen, var det sikkert her du var!

    Kathleen: Jernbanestasjoner og alskens andre transitsteder gjør meg glad!

    SvarSlett
  9. oi, hvordan har jeg ikke sett denne?

    SvarSlett
  10. Jeg var som der, og jeg kan si at dette stedet er et koselig og vakkert sted. Siden jeg driver med apputvikling og ofte jobber på kafeer, hadde Christian sin egen spesielle atmosfære og jeg råder alle til å dra dit minst en gang.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!