Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 15. mai 2011

Sett på runden: Topper og tak

Om man løfter blikket, ser man masse fint. På denne lørdagens postrunde hadde jeg blikket rettet oppover, og jeg fant mye hyggelig i høyden! Solen skinte, og himmelen var kjempeblå og speilet seg i vinduene på flotte bygårder.


Jeg går på St. Hanshaugen, i flere flotte områder, med trær og blomster og ærverdige hus. Som Egebergslottet.


Eller som katedralskolen, med sine spir og buer.


Noen bygg har en helt annen stil. Her er et futuristisk eksempel...


...og her er et "orange-og-rødt-og-rosa-og-runde-vinduer-og-kjeglekuppel-blir-fint-sammen"-eksempel.


Noen tak er under konstruksjon...


...og andre er ikke bare fine utenpå, men også inni.


I noen av bakgårdene danner takene (og mangelen på tak) fine former...


...og oppunder andre tak sitter lussekattelignende snirkler på murveggen.


Noen hus ser litt ut som at de hører hjemme i Paris, med balkonger og fine farger. Jeg kunne godt bodd her, altså.


Snart skal jeg vise dere huset vi faktisk bor i, men enn så lenge får dere nyte synet av disse. God søndagskveld!

5 kommentarer:

  1. Så mange flotte tak og bilder. Jeg ville gjerne ha bodd i et sånt gult hus med så fin balkong altså, hadde ikke gjort meg noenting<3

    SvarSlett
  2. Sist eg var i Oslo, so såg eg veldig mykje opp. Det va fordi eg kjener noken som ikkje ville tru på at Oslo va ein fin by når ein ser på arkitektur, og eg skulle motbevise det.

    Mi jakt etter vakre bygningar førte dessuten til at eine syskenbarnet mitt (som har budd der heile sitt liv) såg ting ho ikkje hade sett før.

    SvarSlett
  3. Wow these are nice photos. I love them, especially that which looks so Parisian. XX

    SvarSlett
  4. Tak(k), folkens! (Beklager, kunne ikke dy meg.)

    Regnboge: Det er en kunst å se opp! Man oppdager stadig nye ting, og Oslo ER en fin by!

    Fydez: Many thanks, how kind! There's more to Oslo than one might think. Have a good one!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!