Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 4. mai 2011

Vondt på en god måte

- Mageknip etter langvarig latterkrampe

- Såre føtter etter eurforisk og uhemmet dansing i mange timer

- Katteklor fra fjas og lek med et lite sjarmtroll

- Blåmerker på rare steder etter sånne fester som aldri tar slutt


- Å være sliten i øynene etter en lang og lys sommerdag

- Flis i foten etter å ha ruslet barføtt på en platting

- Tett hode og sus i ørene som følge av en høylydt konsert (jeg er blitt flink til å bruke ørepropper, men likevel)

- Å fjerne plasteret fortfortfort og føle seg barsk

- Såre lepper etter mange kyss


- Brain freeze etter en en kjempestor og kjempegod (og iskald) milkshake eller smoothie

- Stein i skoen den første gangen man går med småsko om våren

- Å være støl etter en hard treningsøkt eller en tøff tur

- Ringmerker rundt fingrene etter hilserunde i store familieselskap


- Vannblemmer fra de nye, supersøte sommerskoene (snart går du dem inn!)

- Når en sovende kroppsdel våkner til live igjen

- Øyne som svir og renner på grunn av røyk fra et leirbål

Rart hvordan også ubehageligheter kan få en til å smile!
Noe jeg har glemt?

21 kommentarer:

  1. Herlighet, for ei fantastisk liste! Nå ble jeg glad i hele kroppen - inkludert blåmerket etter at jeg bomma på sofaen for et par dager siden. Det er godt å kjenne på kroppen at man lever, og da er litt godtvondt av og til absolutt en av måtene. Nydelig skobilde, forresten!

    SvarSlett
  2. hehehe. herlig liste!! superfin! digger blåmerker fra en god fest, for da ler man i ti minutter og mimrer i tretten. så gøy! Og takk, ja, jeg gleder meg veldig til bursdagen min! :D Håper du får en dag!

    SvarSlett
  3. - Vond nakke etter en krevende hjemmeeksamen man er fornøyd med
    - Sår hals etter å ha sunget med på en hel konsert
    - Slitne smilemuskler etter lillebrors konfirmasjon
    - Blåmerker fra å bomme på sofaen
    - Brannsår (og senere arr, hihi) av smelta sukker etter å ha laget pepperkakehus sammen med fine venner
    - Støl "kløtsjefot" etter min aller første kjøretime
    - Sår på leggen etter å ha brent seg på en engangsgrill mens man grilla på stranda

    SvarSlett
  4. Etter gymtimen i dag var eg so støl i beina at eg nesten ikkje klarte å løfte foten opp på kneet for å knyte opp skoa (å bøye seg ned var uaktuelt, for då hadde eg ikje komt med opp att x]), og halden i sida var komt litt tilbake.

    Men det va berre tegn på at eg verkeleg hadde gjeve litt ekstra.

    SvarSlett
  5. En herlig liste. Jeg ser at gledene mine ofte er knyttet til føttene:) Å gå barfot første gang på våren, og å få stein i skoen første gangen småskoene er hentet fram fra skapet.

    SvarSlett
  6. Fin liste, mange fine smerter!Jeg har en til: når man er så syyyykt mett etter å ha spist masse god mat, f.eks. etter en buffé. Eller julemiddag, hvis man er glad i slik mat.

    SvarSlett
  7. Dette var ei fantastisk liste! Likar ting som er vondt og godt samtidig igrunn. Kontrastar :)

    SvarSlett
  8. Det var - tyvärr - ett tag sedan jag kunde göra en liknande lista! Aldrig för sent?

    SvarSlett
  9. Så mange gledelige tilbakemeldinger! Det er nettopp det at vi kjenner at vi lever som gjør disse tingene så fine!

    Ane: Tusen takk for flott kommentar, og så mange morsomme punkter du bidrar med! Pepperkake-arr og konsert-hals er umiddelbare favoritter!

    veronic mike: Blåmerker er ofte kilde til mimring og latter, det er helt sant!

    Regnboge: Ja, det føles godt å ha gjort en skikkelig innsats, og da sier kroppen ifra! Bra jobba!

    Maryathome: Det gjør jo ofte litt vondt å gå barføtt, ja, for eksempel på grus og barnåler, så det punktet er jeg også enig i!

    Kathleen: Jah, den typen metthet er et ubehagelig privilegium! Det er vanskelig å begrense seg med en bugnende buffet innen rekkevidde...

    Peter: Absolutt aldri for sent!

    SvarSlett
  10. åh, for en utrolig fin liste! Jeg ville kanskje slengt på blåmerker etter lekeslåssing i gresset og kloremerker etter lek med hundevalp, og det å være sliten i kroppen etter å ha gjort et realt stykke arbeid som en er godt fornøyd med - som å male et rom eller pusse opp et gammelt møbel.

    Håper dere får en nydelig vårdag!

    SvarSlett
  11. Herlig! Veldig enig! Og ja, utrolig koselig å lese om!

    SvarSlett
  12. Hihi, her var det masse fine punkter i kommentarene også, jo. Heia deg, Synne :D Og ja, jeg blir litt glad hver gang jeg tenker over pepperkake-arret :)

    SvarSlett
  13. å, så fin liste! og veldig original!

    SvarSlett
  14. For en fin liste! Og mange fine punkter blant kommenaterene også. Alltid et lyspunkt å lese bloggen din, søt og morsom og underholdene :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!