Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 18. mai 2011

Gårsdagsglimt

Det ble en nydelig nasjonaldag i Tigerstaden! Jeg gikk rundt i en euforisk tåke fra morgen til kveld.

Dagen begynte med sprudlevin og godt selskap til frokost...


...og der var flagg på trikker og busser, i flaggstenger og i tak, og på min veske...


...og det ble fint vær, og etter at barnetoget var over, kunne man driste seg til å vandre litt blant glade folk og blomstrende syrintrær. Jeg så kjæresten min spille på Universitetsplassen, og så spiste vi is, så klart.


Søstrene Suse bar begge klær etter sin mor. Synne hadde et femtitallsinpirert antrekk og Taran hadde bunad. Smil!


Så ble det middag med gode venner og nesten enda bedre mat (omtrent alt man får servert på New Anarkali på Grünerløkka er latterlig godt, og nå spiste vi 17. mai-middag der for tredje år på rad). Til kvelds kunne jeg trekke meg tilbake, mett og glad og rørt og fornøyd etter en flott feiring, og beundre en enorm måne på en stjerneklar himmel.


Håper alle hadde en herlig grunnlovsdag, og at denne onsdagen blir fin, den også!

13 kommentarer:

  1. Dette var eit fint innlegg, nydelege bilder, og sjukt fin bekledning på begge to :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en veldig fin 17. mai - her i gården hadde til og med hundene 17. mai-sløfe på ;)

    SvarSlett
  3. Verka som ein herleg 17. mai! :)

    SvarSlett
  4. Så fine dere er! Og dagen høres ikke mindre enn perfekt ut. <3 Jeg er så glad i 17.mai!

    SvarSlett
  5. For noen koselige bilder fra nasjonaldagen i hovedstaden :) Har feiret dagen kun en gang i Oslo. Ble litt for mye folk for min del. Men på Grünerløkka er det så koselig. Nydelig drakt for anledningen. Man ser mye rart som folk har på seg på en slik dag men din passet jo utmerket.

    SvarSlett
  6. to flotte søstre:) eg har aldri feira 17 mai i Oslo, men e nok flott!:)

    SvarSlett
  7. Kjempefine bilder av deg og Taran! Dere er så flotte søstre, selv om dere ikke ligner så veldig på hverandre i utseendet :)

    SvarSlett
  8. Forresten, hvem er eldst og hvor mange år er det mellom dere?

    SvarSlett
  9. Fine søstre! Det ble en veldig koselig dag i går. Jeg gleder meg allerede til neste 17. mai!

    SvarSlett
  10. Tusen takk for det!
    Eg kom meg jo aldri ut av huset i går, så det blei med underskjørtet :p

    Og guri som eg saknar Oslo når eg ser desse bileta!

    SvarSlett
  11. Så ut som en kjempefin 17. mai! Ha en fortsatt fin uke du og :)

    SvarSlett
  12. Så fine dere var! Og det høres ut som at dere koste dere en hel masse!!

    SvarSlett
  13. Takk for alle hyggelige hilsener! Så fint å høre at dere også er glade i 17. mai!

    sitrende: Haha, det syntes sikkert hundene deres at var stas. Må jo få delta i feiringen, de også!

    Brita Melissa: Takk! Jeg synes det er viktig å være anstendig kledd på en slik dag. Jeg er enig med deg, man ser så mangt av korte skjørt og trange topper og sånt, men jeg mener at det passer best med noe klassisk når man feirer fedrelandet...

    Ragnhild: Vi er ikke så like, nei! Jeg er eldst, og Taran er to år yngre enn meg. Mange tror det er omvendt, hihi!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!