Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 16. mai 2011

Gråværssøndag og galla

Jeg tipper plantene ble veldig glade da regnet begynte i går. Det kom noen virkelig rystende regnskyll, og jeg var innendørs mesteparten av dagen, så jeg fulgte regnværsreglene og drakk kakao. Dessuten er det slik at jo mer grått og vått det er ute, jo mer fargerikt bør skjørtet være. Femtitallstopp etter en grandtante er heller ikke dumt.


Kake ble det også. Sjokoruter med kaffeglasur, kokos i bunnen og mandler på toppen. Og radiosending med Maren.


Og kino med kjæresten. Se Castaway on the Moon om du har sjansen.


Jeg måler over 180 cm. Jeg bruker høye hæler tre ganger i året, på gallaer og ball. Det høres kanskje stivt ut, og det er det egentlig også! Gammeldagse etiketteregler, fremmede bordkavalerer og strenge krav til antrekk er en naturlig del av disse festivitetene. Jeg gleder meg like mye hver gang! Det er ikke ofte man kan pynte seg i så stor grad!


To ganger i året arrangeres det galla på Det Norske Studenterfund (DNS). Én 16. mai, for å feire grunnloven, og én i begynnelsen av oktober, for å feire Hans Majestet Grisen. Grisen er DNS' maskot og høye beskytter, og har vært det helt fra begynnelsen, og DNS er faktisk ett år eldre enn grunnloven vår. Alle høytidelige tilstelninger ved DNS begynner klokken 18.13, til ære for Grisen.


Litt over seks i kveld er jeg altså stivpyntet og smilende, og sammen med mer enn 200 andre entusiaster skal jeg feire grunnloven, Grisen, DNS og alle dets flinke og flittige frivillige. (For noen er "natt til søttende" en av årets store fyllefester, men hvorfor man vil være bakfull når fedrelandet har fødselsdag, det har jeg aldri forstått.)

Nå skal jeg stryke kjole, lakke tånegler, finne frem smykker og hansker, sette opp hår og føle meg fin!
Håper alle får en morsom mandag, uansett hvordan dere velger å bruke den!

6 kommentarer:

  1. Du er så fin, og den kaka var så god! Kos deg alt du kan på galla i kveld, nyt hvert minutt. :)

    SvarSlett
  2. Det er liksom så mye å kommentere her: skjørt og kjole, kakao, kake, pynte seg... (: Det høres fint ut, alt sammen. Kos deg på galla i kveld! Jeg skal spise middag, se Gilmore girls og jobbe med oppgave. Vi sees i morgen!

    SvarSlett
  3. Du kjem sikkert te å sjå strålande ut!

    SvarSlett
  4. Kos deg masse på galla, søte og fine deg!! Vakker som alltid:)

    SvarSlett
  5. Du er så fin, Synne! Ordentlig vakker på det øverste bildet :) Er du 180 cm på sokkelesten, eller etter at du har tatt på deg høye hæler. Du ser ikke ut som du er så høy på bilder, kan ikke du ta et bilde av deg selv ved siden av noen en gang sånn at vi kan få se? (Jeg har litt komplekser for høyden min, 177 cm, og synes det er godt å se at andre er minst like høy og trives med seg selv uansett).

    En riktig god nasjonaldag i morgen!

    SvarSlett
  6. Jeg storkoste meg, søtnoser! Håper alle hadde det fint både i går og i dag!

    Ragnhild: Takk, så snilt! Jeg er 181 på sokkelesten, og Taran er enda litt høyere. Hele familien vår er full av lange folk, hehe. Det er viktig å rette opp ryggen og holde hodet høyt, selv om det finnes dager da man skulle ønske at man var liten og nett som venninnene sine. Høyde er en styrke; du er flott! Håper du fikk en fin nasjonaldag, du også!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!