Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 1. juni 2011

Når jeg blir stor

...vil jeg få meg en jobb som gjør det mulig for meg å være kreativ, å reise og å gjøre ting på min egen måte.

...skal jeg fortsette å høre på mørk musikk, spille dataspill og gjøre andre ting som gjør meg til meg.

...vil jeg ha tid til å lese skjønnlitteratur året rundt, og sende varme tanker til studenter hver gang det er eksamenstid.

...skal jeg gå til frisøren minst annenhver måned, for å holde på favoritt-lengden og skjemme meg litt bort.

...vil jeg holde fast på gleden og tradisjonene som følger med bursdager, høytider og familiære sammenkomster, og samtidig være åpen for nye måter å gjøre ting på, og alltid glede meg til å treffe mine kjære.

...skal jeg skaffe meg den komplette samlingen Disneyklassikere på DVD og bruke dem flittig.

...vil jeg videreutvikle klesstilen min og fortsette å eksperimentere, men alltid føle meg vel.

...skal jeg lære og leke og le og utfordre meg selv hver dag.

...vil jeg abonnere på Dagens Næringsliv, Morgenbladet, TIME og The Economist. Minimum.

...skal jeg fortsette å bake så ofte jeg kan, og alltid ha alskens ingredienser tilgjengelig.

...vil jeg ha vinskap med riktig temperatur og minst fem flasker liggende til enhver tid. Gave, besøk, spontan feiring - vin er fint å ha i båkhånd, og veldig godt i tillegg.

...skal jeg spare, slik at jeg kan unne meg noe stort og spesielt innimellom.

...vil jeg ta opp igjen støtten til blant annet Amnesty og Røde kors, ettersom jeg ikke har penger til det nå.

...vil jeg ha katter, så klart.

...skal jeg holde kontakten med omtrent alle jeg kjenner, i tillegg til nye bekjentskaper, og stadig sende mye brevpost.

...vil jeg ha dobbelt så mye skapplass som jeg har nå (ikke nødvendigvis dobbelt så mye klær, altså!), og gjerne et slags walk-in-closet, slik jeg er vant til hjemmefra, og skoskap, veskehengere, belteknagger og stoort smykkeskrin.

...skal jeg fortsette å gå på kino rundt en gang i uken, og ikke måtte trappe ned på grunn av strømregningen.

...vil jeg bo på mange steder og kanskje ha flere hjem samtidig, slik at jeg kan reise når rastløsheten tar meg, og slik at hverdagen min kan være stabil, men uforutsigbar.

...skal jeg være lykkelig. Da som nå. Hvorfor ikke, liksom? Jeg føler det på meg, er ikke et øyeblikk i tvil.

Jeg gleder meg.

10 kommentarer:

  1. Åh. Sukk. Så herlig! Jeg håper du får oppfylt absolutt alle ønskene på denne lista!

    SvarSlett
  2. Det var en fantastisk fin liste, Synne! Du fortjener å få dem alle oppfylt <3

    SvarSlett
  3. Jeg skal også være lykkelig og abonnemere på Morgenbladet igjen. Også skal jeg ha en araberhest og en Chanel-kjole jeg skal gå med alltid.

    SvarSlett
  4. Kanskje det ikke blir så ille å bli stor allikevel! ;)

    Du er så flink til å kommentere på bloggen vår. Det er kjempe koselig! Skal bli flinkere til å følge søstrene suse nå som vi er tilbake i god og gratis internett land! Hils Taran :)

    SvarSlett
  5. Det høyrest ut som ein super framtidsplan!

    SvarSlett
  6. :-). Det var en fin liste:-D. Bra med sånne lister.

    Nyt torsdagen!

    SvarSlett
  7. bonjour synne , je vais vous chercher une carte postale , tout de suite .je vais rempoter mon arbre a bergamotte ,je vais essayer de traduire du pouchkine trouvé le dernier w end. je vais continuer a me regaler dans la version norsk de peer gynt , je vais attendre avec espoir un mail de votre part .très bonne journée a vous .bruno

    SvarSlett
  8. Det làter bra! En fin lista. Hoppas att allt gàr i uppfyllelse; det gör det säkert om du verkligen vill! :-)

    Peter i Paris

    (Jag kan inte kommentera med mitt google-konto av nàgon anledning.)

    SvarSlett
  9. ja, det var litt formidabel voksing på bloggen min på tirsdag. den hoppet i været, fint spør du meg! :) og så herlige ting du skal gjøre!! syns det var interessant med de bladene/avisene du ville abonnere på, ikke de jeg ville valgt først. bra noen er smartere enn andre! hurra.

    SvarSlett
  10. Så søte dere er! Vi har fine fremtider i vente, alle sammen!

    Kathleen: Høres bra ut! Hest er ikke helt meg lenger, men Chanel-kjole kunne jeg leve med.

    Åslaug: Skulle bare mangle, det er spennende å følge dere! Taran hilser tilbake!

    Bruno: Un arbre de bergamotte me semble un très bon plan! À cause de mes examens je n'ai pas le temps de vous écrire maintenant - une semaine, s'il vous plaît! Bon weekend!

    Mike Veronica: Haha, det er journalist-Synne som skinner igjennom! Blir nok kanskje et Cosmo UK-abonnement i tillegg!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!