Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 9. juni 2011

Finfranskfilm

Det fortsetter å pøse ned i Oslo, men det gjør meg ingenting. I dag har jeg hatt muntlig eksamen nummer to, og i morgen er det tid for den tredje og siste, og så skal jeg hoppe og danse til lyden av regnet og rytmen av ferien.

Ganske greit når man leser intensivt og blir litt ukonsentrert og trenger en pause midt på dagen:
Å skru på TV'en og få med seg litt av Les quatre cents coups (1959).

74mcdT on Make A Gif, Animated Gifs

Pene damer i fine kjoler, sjarmerende Parisiske omgivelser, nydelige veteranbiler, skolegutter på randen av pøbeltilværelsen, en kasse med melkeflasker og en mystisk mann med hatt. Ja, takk.

13 kommentarer:

  1. Finfranskpause! <3 Lykke til med aller siste eksamen, du er flink!:D

    SvarSlett
  2. Lykke til i morgen, Synne!! Husk: Du er FLINK!

    SvarSlett
  3. sv: bare hyggelig :) krysser fingrene for masse post, hehe! og takk for kortet ditt. også lurer jeg på en ting: dere er to som skriver denne bloggen, sant? men skriver ikke taran så mye eller? for det står jo alltid 'lagt inn av synne' i bunnen?

    SvarSlett
  4. Hurra, det er så god følelse å verte ferdig med eksamen! Håpar dette var min siste, ein trekkdag til, men eg kryssar fingrane.
    Langhelg er det i alle fall :) utrulig bra!

    SvarSlett
  5. Kol a kavod !!! Du...,sa fenomenal!!,du er pa vei;til a bli en " Mensch" som sa mormor. hva ,er dette "Nova" radio ?er det samme som i frankrike? ;ganske annerledes ,jeg kommer til a hore pa 10 symphonie Gustav Malher dette kveld. (venter forstatt, Bon w-e til deg. bruno

    SvarSlett
  6. Sv: Åhhh tusen takk! Nå har du gitt meg en kjempegod grunn til å kjøpe nye sko :) Wiiiiiii!

    SvarSlett
  7. Aaaa, har du "La 5"? Heldige deg. Ingen franske kanaler her i heimen til Julius Petroelius' store fortvilelse.

    SvarSlett
  8. Takk for alle gode vibber! Deilig endelig å ha ferie!

    tinekatrine: Det stemmer, Taran har liksom trukket seg tibake. Hun var ganske aktiv de første månedene, men fant ut at blogging ikke var helt hennes greie, tror jeg. Så lenge vi bos sammen, føles det likevel naturlig å beholde bloggen slik den er. Vi strortrives sammen!

    Johanne: Da krysser jeg fingrene for deg, jeg også!

    Bruno: C'est aussi une radio régionale norvégien! Bon week-end a vous aussi!

    Camilla: Haha, gleden er på min side!

    Frøken Paris: Ja, den følger med i standardpakken fra Get! Jeg er blitt ordentlig glad i den kanalen!

    SvarSlett
  9. ååh åssen får du til sånne bilder?? Det er SÅÅ stilig!!

    SvarSlett
  10. carolinesandelin: Det kalles en gif, og du kan lage dem på nettet av hva du vil! Jeg bruker gickr.com eller makeagif.com!

    motionocean: Så hyggelig å høre! Nyt sommersolen!

    SvarSlett
  11. Den engelske kinoen her i byen (bor i Angers, Frankrike) heter Les 400 Coups. Tror den er kalt opp etter den filmen (:

    SvarSlett
  12. Nora: Ooh, så morsomt! Det er den helt sikkert!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!