Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 19. juni 2011

De første ordentlige feriedagene

...ble avviklet først i slutten av denne uken. Sånne morgener når man våkner opp etter å ha sovet i ti timer og tenker "hva skal jeg bruke denne dagen på?", det er virkelig noe av det beste jeg vet. Så kan man lage seg kosefrokost, bestående av for eksempel ferskt brød med fiskekaker på og med potetsalat, småtomater, aocado og god sennep til...


...og etterpå kan man drikke kaffe og spise noen kjeks, fordi frokost-dessert er lov i ferien...


...kanskje med et magasin for hånden, eller med den herlige Hurtigruten-sendingen-sendingen i bakgrunnen.


Så kan man tusle rundt i morgenkåpe så lange man vil, og gjøre småting man ikke alltid finner tid til når man har skole og radio å tenke på. For eksempel kan man sy i noen knapper og føle seg flink og husmorslig.


Kanskje med en bukett grønnrosa roser som selskap ved studebordet.


Senere kan man finne frem PC'en og jobbe litt med kartet man setter sammen til sommerens New York-tur.


Deretter kan man rote litt i noen handleposer fra 70%-salget man svingte innom her om dagen, og klippe prislapper av det nye undertøyet. Med broderier og knapper og roser og ruter og sløyfer på.


Etterhvert går man ut, etter å ha brukt laaaang tid på badet, og så tar man kanskje en kopp kaffe med en venninne. Om det er dårlig vær, så følger man regnværsreglene og drikker kakao, gjerne i et lunt hjørne og med en scone til.


Når kvelden kommer, kan man se klassisk film og spise fransk sjokolade...


...eller høre på en stygg plate og drikke perfekt Pukka-te sammen med kjæresten sin (han elsker lakris og jeg kanel).


Og vips! så er disse feriedagene over, men nye følger på, fulle av kos, og så er man lykkelig.

12 kommentarer:

  1. Fine feriedager! Nå har jeg to dager fri, og det blir bra.

    Og fyttirakkern, makan til schtøgt cover!

    SvarSlett
  2. Fin dag høres det ut som. Likte kose-frokosten din og alle de fine vendingene dagen din har tatt!

    Så gøy at du skal til NY i sommer. Når setter du kursen dit?

    SvarSlett
  3. Så fint som det kan få blitt! Den teen er forresten så utrolig god, flytende lykke tror jeg <3

    SvarSlett
  4. hurra for fri! og hurra for NY!

    sv: jeg bestilte meg en annen type som tar litt mindre plass og er litt mindre klumpete. pluss de bøkene var laget med skinn tror jeg, og det er ikke så fint.

    SvarSlett
  5. Norska frukostar är nàgot speciellt! New York làter bra! ... allt här làter bra! :-)

    SvarSlett
  6. // Mange takk for det, Synne :D Ha en kjempefin uke du også :>

    SvarSlett
  7. Jeg merker at jeg blir både sulten og glad av å lese bloggen din :)

    SvarSlett
  8. Herlig lesing! Og herlig musikk:)

    SvarSlett
  9. Jeg fortsetter å nyte ferien, og håper dere kan gjøre det samme!

    Koffeine: Jeg vet, æsj! Det føles helt merkelig å like omslaget så dårlig og innholdet så godt, haha!

    Jacta est alia: Vi reiser 1. juli! Det blir spennende!

    Maren: Jaaa, den er en av de beste jeg har smakt. Jeg er helt hekta for tiden og får nesten ikke nok. Vi har ikke store nok krus, liksom!

    slikejenter: Så hyggelig å høre, velkommen igjen! Din blogg er riktig morsom og inspirerende å lese!

    Mammadamen: Ja, ikke sant - jeg skal se Foo Fighters på Telenor Arena på fredag, og gleder meg veldig!

    SvarSlett
  10. Herlig! Flott ferie! :)

    SvarSlett
  11. det er HERLIG! å ha hele dagen til å gjøre akkurat det man har lyst til er best <3

    smart å bruke google maps på den måten, det må jeg teste

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!