Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 29. juni 2011

Hjemmesommer

Det finnes ikke noe mer avslappende enn et avbrekk fra Oslo gjennom en tur til Løten. Jeg setter meg på bussen og kjører nordover fra hovedstaden, med musikk og bok og sjokoladekjeks, og er i min egen lille verden i to timer.


Jeg passerer en ny og veldig stilig bru når det begynner å nærme seg...


...og når jeg ankommer Løten, ser jeg kommunevåpenet, vikingenes drikkehorn, på kumlokkene.


Vi bor i en hvit villa, et tømmerhus som er mer enn 150 år gammelt. Om sommeren er det alltid kjøligst inne..


..så jeg slår opp de doble dørene og slipper sommeren inn fra verandaen.


Hellene som fører til hageporten er så varme at jeg ikke kan tråkke på dem uten sandaler. Da er det sommer.


Jeg kan ligge ute i solen og få sommerlig selskap når jeg leser...


...i den store, grønne hagen, omgitt av velduftende vekster og blomstrende busker...


...og spise jordbær med fløte til lunsj.


Om kvelden kan jeg følge velkjente veier til en barndomsvenninne. Vin og sjokolade betyr jentekveld!


Noen dager hjemme i Løten er den optimale oppladning før storbyferien! Håper alle der ute har det like bra!

7 kommentarer:

  1. Så fint dere har det <3 Hjemmesommer er så veldig deilig, kos deg og nyt det! Også venter en fantastisk tur om ikke lenge, bedre blir det jo ikke!:D

    SvarSlett
  2. Å, det ser virkelig perfekt ut. Verandaen er helt nydelig! Kos deg videre! :)

    SvarSlett
  3. å, huset deres virker fint! mer bilder!! hadde ikke sagt nei takk til en ferie fra oslo, spesielt ikke nå som jeg er alene

    SvarSlett
  4. Husker da jeg dro "hjem" om sommeren ogsaa, og hadde jentekveld med vin og godis. Savn!
    Er det sol paa Löten? Her er det regn, regn og atter regn...

    SvarSlett
  5. Jeg har kost meg, det er helt sikkert!

    tinekatrine: Dette var det jeg rakk for denne gang, men det dukker sikkert opp mange fine fotomuligheter neste gang jeg er hjemme! Håper du kan ta mange turer til Mandal og slappe av på samme måte!

    Frøken Paris: Vin og venninner føles veldig riktig, hihi! Vi hadde to, tre soldager på Løten nå, før sommerregnet satte inn igjen. Håper dere snart får noen solgløtt i Stavanger også!

    SvarSlett
  6. Åh, den broen kjørte jeg over her om dagen, den er skikkelig fin!

    Så fint det er hjemme hos dere, herlig! :)

    SvarSlett
  7. Så innmari fint! :) Hjemmesommer er deilig, spesielt når man får gjort ting som minner en om de svunne tider. :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!