Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 28. april 2011

Sett på nett

De siste dagene har vært ekstra travle og morsomme for den delen av meg som lever i den virtuelle virkeligheten.

I går var det duket for filmpremiere, da videoen fra IKEA-besøket med Sorgenfri ble ferdig. Ta en titt, hoho!



Vi hadde det kjempegøy på IKEA-innspilling, og det merker man på radiosendingen, så sjekk gjerne ut den også!
I tillegg til Anders, Maren og meg, som sees i filmen, består Sorgenfri- redaksjonen av Nikola, Linda og Therese. Altså har fire av seks redaksjonsmedlemmer et elektronisk tilholdssted!

Gårsdagen bød på mer internettbasert moro. Begge Suse-søstrene bruker Twitter, som dere ser av oppdateringene til venstre på bloggen. Ettersom Taran studerer hotell og ledelse og vi begge er reiseglade og reisevante, følger vi Petter Stordalen og Choice Hotels på Twitter, og jeg har skrevet om to slike hoteller siden vi begynte å blogge (først her og så her). I går var vi på tweetup - et slags selskapelig møte som arrangeres om og gjennom sosiale medier - i hagen til hotellkjedens hovedkvarter på Frogner. Choice holder til i et herskapelig hus fra 1917, med mange morsomme detaljer både inne og ute. Og stor, solfylt terrasse, hvor vi satt og spiste tapas og kake.


Petter Stordalen, som arrangerte sin tweetup for å feire 20.000 Twitter-følgere, takket for oppmøtet og tilliten. Han virker som en selvironisk, idérik og arbeidssom fyr, synes jeg, og jeg liker Choice-kjedens hoteller og holdninger.


Da jeg begynte å bruke Twitter i forfjor sommer, var det først og fremst i journalistisk øyemed. Etter omtrent en uke kunne jeg lage min første Twitter-relaterte radiosak for NRK Østafjells, hvor jeg var så heldig å ha sommerjobb på den tiden, og hvor jeg blant annet ble kjent med flotte Kristin. Den tilhørende nettsaken kan du lese her.

Jeg ble forresten stilt noen små spørsmål av en tidligere studievenninne fra Journalisthøgskolen, som nå frilanser for Dagbladets nettavis, og saken hennes fra i går kan du lese her. Rart hvor sosiale medier kan ta deg med!

I ettermiddag har jeg to kaffeavtaler i den virkelige verden, og i kveld skal jeg se den norske klassikeren Støv på hjernen, fra så langt tilbake som 1959, på storskjerm hos Cinema Neuf. Sist jeg var på en slik visning, var det Fjolls til fjells som gjaldt, for den hadde jeg heller ikke sett. Svart-hvitt-komedie er alltid spennende!


Wow, for en lenke-kavalkade dette ble! Fortsatt god torsdag til alle, både på nett og i fysisk forstand!

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for lenking:-) Du er jo så god, gullet!!! Jeg er så glad for at jeg ble kjent med deg da du var her hos oss!!! Du skulle kommet tilbake i sommer...sukk..... Skal til Oslo helgen 6-8 mai- altså om en ukes tid. Kankje vi kan rekke å ta en øl sammen???Hadde vært storartet!!!! Klem Kristin

    SvarSlett
  2. Hurra for Ikeaturen og en fantastisk video! Så mye spennende du har vært med på i det siste :)

    SvarSlett
  3. Så mye gøy!! Du har det med å få med deg slike mange og spennende aktiviteter, Synne;)

    SvarSlett
  4. // skjønner godt hva du mener, men man kan ikke lavær å bli glad i folk hvertfall. for folk er det fineste. og hej, jeg digger petter stordalen. Har vært i endel seminar med han, fantastisk flink!

    SvarSlett
  5. Enig med dere, hurra for morsom radio og flinke folk!

    Kristin: Det skulle virkelig bare mangle! Håper jeg kan komme tilbake til Borgeåsen igjen en gang, forresten, kanskje neste sommer? Jeg tar mer enn gjerne en øl neste helg! Vi snakkes nærmere!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!