Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 5. april 2011

Til å smile av selv når det regner

I dag har vårregnet skyllet over hovedstaden. På den ene siden er det upraktisk at vesken blir våt, at bilene spruter deg ned idet de kjører forbi og at det dugger på innsiden av trikkevinduene på grunn av alle de fuktige passasjerene.

På den annen side...

...vasker regnet vekk en masse sand og salt fra fortauene, slik at det ser penere ut når sola tar over igjen.

...kan man svinse rundt i morsom regnkåpe fra Søs Jensen og forbli varm og tørr.


...lukter det alltid godt etter at det har regnet.

...blir helt vanlige musefletter til rare krølleknopper på grunn av luftfuktigheten.


...åpner folk seg når det regner, ironisk nok. Smil og himling med øynene på t-banen er intet sjeldent syn!

...kan man nynne på denne hele dagen. Det har i alle fall jeg gjort! Den er både søt og dramatisk, helt perfekt!


...kan man more seg med tanken på at det norske ordet paraply egentlig er det franske parapluie, som enten kommer av para + pluie og betyr "bekytter mot regn" eller er satt sammen av de tre ordene par à pluie og betyr "til bruk i regn". Enkelt og greit. Det engelske umbrella kommer av ombre, skygge, og betyr egentlig parasoll! Haha!

...får man en unnskyldning til å bruke paisleymønstrede støvler.


...blir sikkert alle grønne planter glade for litt regn. Snart er hele landet grønt igjen, tenk på det!

...kan man benytte anledningen til å treffe kjæresten sin og drikke mørk kakao på kafé.

 

...er det halvt år siden sist det regnet. Ikke snødde eller sluddet, men regnet. Vårtegn! Velkommen!

...begynner straks Frustrerte Fruer, og jeg har hvitvin og sjokkis. Tirsdagslykke!

9 kommentarer:

  1. Så koselig å lese at du trives ute i vårregnet, Synne! Og så har du jo både festfine støvler og regnkåpe du kan svinse rundt med;)

    SvarSlett
  2. Det var så deilig med regn i dag! Friskt og fint. Og man må unne seg fine regnværstilbehør, som for eksempel en beskytter mot regn med prikker og sløyfe på <3

    SvarSlett
  3. Å, dette var ei veldig flott liste, altså! Jeg trenger i utgangspunktet så mange grunner til å være glad for regn (med ordet regn tatovert på ryggen...), men her var det flere ting jeg ikke hadde tenkt over en gang. Og så blir jeg alltid så glad av å se, høre og lese om andre som setter pris på regn på ulike måter! :) Og sånn forresten, jeg elsker støvlene dine <3

    SvarSlett
  4. Haha. Jeg mente at jeg IKKE trenger så mange flere grunner til å være glad for regn. ;D

    SvarSlett
  5. Kjempefin liste! Blir litt glad av regnet og, selv om jeg foretrekker sol da ^^ Deilig at snøen forsvinner :3

    SvarSlett
  6. Hihi, du får så søte krøller i regnet! Og jeg liker den regnkåpa di, altså. Vet du hvor Ingvild fant den? :)

    SvarSlett
  7. Linda: Hihi, "svinse" er et så morsomt ord!

    Maren: Du har den søteste paraplyen jeg har sett!

    Ane: Haha, jeg regnet (regnet!) med at det var det du mente. Så stilig med regn-tatovering!

    Kristin: Jaa, det glemte jeg jo å skrive - at snøen forsvinner, er nok en fin ting ved regnvær!

    Ine: Hun fant den ved en tilfeldighet hos Ole Ruud på Hamar, viser det seg! Kanskje de har flere!

    SvarSlett
  8. Så fine støvler opg mørk kakao er kronen på verket når det regner!

    SvarSlett
  9. Jeg liker støvlene dine.
    De gjør at jeg gjerne går ut i regnvær og ser meg omkring,
    i stedet for å sitte inne...

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!