Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 13. april 2011

Sett på runden: Variasjoner i vårsol

På lørdag var det fiiiint vær. Jeg koste meg! Det hadde dukket opp noen små, blå blomster i en solfylt skråning, og til og med noen påskeliljer i et bed i Pilestredet Park. Dessuten så jeg to katter, og da blir jeg jo alltid glad, og på et hjørne sto en uniformert politimann og spiste is i solskinnet. Hoho!

Ikke alle bakgårder er like hyggelige, riktignok...


...og i noen oppganger bor folk med navn jeg har småskumle Kaizers-assosiasjoner til...


...men i andre oppganger er brevsprekkene gammeldagse og supersjarmerende!


Utenfor står det kanskje en boble i en nesten neongul farge...


...og om jeg blir sliten, kan jeg hoppe opp på taket og hente meg et ekstraliv.


Dessuten leverte jeg et alldeles nydelig postkort denne lørdagen. Fra New York! Dit skal jeg jo i juli!


Helt mot slutten hadde jeg også gleden av å levere et brev adressert til James Bond (vi postbud er egentlig ikke så glade i slike mer eller mindre festlige tullenavn, fordi det er vanskelig for oss å vite hvem det er snakk om i en oppgang med alt fra 15 til 150 postkasser, men i dette tilfellet sto det også leilighetsnummer på brevet, så da kunne jeg levere det med et smil). Ikke verst! On her Majesty's Secret Service!

Forresten: Det er onsdag allerede, og i dag har Taran bursdag. Hun er ikke bare søt og super, hun er også den beste søsteren jeg kan tenke meg, og kanskje det aller kjæreste jeg har. Vi skal feire i kveld, med kake og ballonger og besøk og presanger og alt som hører med. Hipp hurra for Taran!

8 kommentarer:

  1. Ein må berre elske bobler, dei er noko av det mest fantastiske som har hendt bilverdenen!
    Og gratulerer med dagen Tarzan :]

    Svar på kommentar: ÅÅÅÅÅÅH eg og ville på den! Men blei forhindra av ein NMtur til Trondheim....reknar med at konserten var bra!
    Tusen takk, tentamenen gjekk bra, til tross for ei streng lærarinne :]

    Aprilklem frå frk. Ingvaldsen :]

    SvarSlett
  2. Herlig! Jeg så Pinocchio i går og fikk veldig lyst på en sånn liten katt, hihi.

    Hipp hipp hurra for Taran!<3 Jeg sender en stor bursdagsklem!

    SvarSlett
  3. Koselig lesing. Hils Taran på dagen og fortsett å nye våren:-D

    SvarSlett
  4. Hihi, kjempefint! Hils så mye og gratulerer, og ha en super uke videre :D Deilig med sol <3

    SvarSlett
  5. Hurra for Taran! Håper søstrene har hatt en fin feiring av lillesøss!

    SvarSlett
  6. tror jeg også må være postbud før jeg dør.

    SvarSlett
  7. Taran takker for bursdagshilsningene!

    Frk. Ingvaldsen: Konserten var formidabel. Så fint at tentamenen gikk bra!

    Maren: Pinocchio er så fin! Både koselig og skummel og morsom, og musikken er herlig!

    odaceline: Det er så absolutt å anbefale!

    SvarSlett
  8. Her jeg bor er det katter overalt, har en egen. Hun er nydelig :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!