Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 1. april 2011

Vin og vafler

Hurra! April! Vårmåned deluxe! Oslo-været er ikke særlig vårlig, men likevel.

Ikke la dere lure i dag, da! Jeg er vanligvis ganske godtroende, men første april er jeg skeptisk til ALT.

For en uke siden fikk jeg kjærestebesøk. Det var 25. mars, den store vaffeldagen her i Europa. Jeg har tilfeldigvis Norges fineste og mest nerdete vaffeljern, så jeg lar meg ikke be to ganger om å trylle frem noen vafler!


Som om ikke dette var nok, lager vi altså Mikke Mus-vafler her i gården. Med og uten sjokolade.


Levende lys og og et glass god vin hører med på en kosekveld. Og kanel, så klart, hoho.


Vi stekte en hel haug med vafler, og spiste av hjertens lyst...


...men det ble mange til overs, og noen kunne jeg ta med ut på postrunden dagen etter.


Mikkevafler og rødvin og kjæresteri på fredagskvelden? Ja, takk.

I kveld blir det kinotur med Taran, forresten - det er ikke dårlig, det heller! Hvordan starter du helgen?

17 kommentarer:

  1. nå fikk jeg UTROLIG lyst på vafler, iallefall.

    SvarSlett
  2. åh, disneyvafler, så koslig!

    / tusen tusen takk, ønske deg og ein finfin helg ;)

    SvarSlett
  3. For et utrolig stilig vaffeljern! Og jeg måtte jo titte innom på linken din, og der var det masse mikke du, elsk! :) Selv har jeg ikke vaffeljern, fikk til jul i fjor (eller blir vel året før nå), men det klarte min tidligere housemate å ødelegge etter første bruk :( Jaja, det var no' et helt vanlig jern det, ikke like heftig som mikkejern.

    Sv/ Det er sant, holder motet oppe når man sitter med nesa i skolebøker og prøver å komme seg igjennom det man må. Tusen takk, det var hyggelig å høre! :) God helg til deg og! ^^D

    SvarSlett
  4. Mikke mus-vafler såg i overkant hyggeleg ut! Skulle gjerne hatt slikt vaffelhjern eg også :)

    SvarSlett
  5. Hihi, Mikke-vaffler!

    God helg, selv!

    :)

    SvarSlett
  6. Ah, de var sååå søte! :D Lyst på vafler ^^

    SvarSlett
  7. Åh, disney vafler! Søte!
    Ønsker deg en fantastisk helg!

    SvarSlett
  8. Skulle ønske jeg hadde sett 1.april-advarselen din tidligere - for i dag klarte læreren vår å lure meg og de ti andre i klassen min til å tro at vi hadde fått innvilga dekning av reiseutgifter til praksis for 3000 hver. Vi fylte lykkelige ut langt skjema, kontonummer og greier - helt til vi skulle fylle inn dato. :P

    Men å, så fine vafler! Nå fikk jeg også lyst på vafler, selv om vi ikke har like fint vaffeljern. Håper du får en flott kveld i kveld også!

    SvarSlett
  9. Jeg kan iallefall skrive under på at mikkevafler med sjokolade og kokos og er skikkelig godt!:D
    God helg Synne, ikke la deg lure :)

    SvarSlett
  10. Okei, SYKT misunnelig på vaffeljernet ditt! :D

    SvarSlett
  11. omg, dette er det beste vaffeljernet jeg har sett! takk for fin kommentar hihi

    SvarSlett
  12. Så sød vaffeljern:D Jeg drømmer om at komme i Disney-butikken i NY engang, alt er jo så fint! Go helg Synne:)

    SvarSlett
  13. Det kuuulaste vaffeljernet då!
    Eg starta helga med å reisa rundt i sportsbutikkar med syster og mor sjølv om eg hatar det. Fekk gå i bokhandlar då, i bytte mot det:)

    SvarSlett
  14. åh! og eit vaffeljern kan gjerne doble som toastjern. eg seier jatakkbeggedeler om den formar mikke mus!

    SvarSlett
  15. Skulle ønske jeg kunne invitere dere alle på vafler, fininger!

    Renate: Vi er Mikke-entusiaster, hihi. Så synd at vaffeljernet ditt ble ødelagt! Håper du får skaffet nytt og snart kan steke og smile!

    Ane: For en drøy spøk! Spennede med praksis, da!

    Julie: Jeg ELSKER Disneystores! Må innom hver gang jeg finner en!

    Kalamint: Bokhandelbytte høres bra ut, da klarer man det meste!

    Sukkersøtt: Det stemmer, det er faktisk både vaffeljern og toastjern, for man kan bytte ut platene inni. Toasten er større og får Mikke-merker på, hoho!

    SvarSlett
  16. Hihi, så fint vaffeljern!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!