Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 14. januar 2011

Åpningsfest opphøyd i andre

Denne uken har flydd forbi, tenk at det er fredag allerede! Håper du har noen fine planer for helga. Selv skal jeg gå med post i morgen og ha sending på søndag, og jeg gleder meg til begge deler.

På mandag var Søstrene Suse på åpningsfest på det nye Comfort Xpress-hotellet i Møllergata. Vi var så heldige å vinne billetter gjennom Twitter, og fikk tilbringe en kveld blant bransjefolk i morsomme omgivelser, med fri bar, god mat og musikalske innslag. Det nye hotellet har en spesiell stil, som minner om det heftige Stavanger-hotellet fra i høst, men som er blitt rendyrket og tatt et steg videre. Betong, glass, grafitti, sterke farger og en uttalt rock'n'roll-profil setter sitt preg på lokalene. Supersentral beliggenhet og lave priser er heller ikke å forakte. Anbefales for ungdommelige og eventyrlystne sjeler!


Festen var folksom, og Stordalen selv inntok scenen, etterfulgt av noen utvalgte band som skapte god stemning.


Rommene er enkelt innredet og har en del praktiske løsinger, i tillegg til de kuleste såpedispenserne jeg har sett.


Morsomt, sant? Vi får besøk av hotelldirektør Simen Vinge i Sorgenfri på søndag, håper vi høres klokka 15.00!

I går var de susete søstrene på nok en åpningsfest, og denne markerte begynnelsen på årets utgave av Reiselivsmessen på Lillestrøm. 44 nasjoner er representert i den mest internasjonale og varierte messeopplevelsen du kan tenke deg. Jeg hadde bare et par timer å bruke på selve messen, men jeg rakk for eksempel å få klementin og søt te i Marokko, å diskutere drager over en øl i Thailand, å spise vafler hos Sjømannskirken, å drikke Nespresso hos Aftenposten, å smake på ingefærdrops i Indonesia og å ta en akevitt blant grantrærne i Villmarksriket Hedmark. Som du skjønner er både land, fylker og foretak representert på messen, og det er en fryd å rusle rundt og samle inntrykk og informasjon. Messen holder åpent hele helga, og jeg anbefaler alle å ta turen!

God helg, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!