Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 19. januar 2011

Sett på runden: Nerdenavn

Nysnøen lå tykk og tung på lørdag, og posttrallen spant og skled. Likevel var det hyggelig å legge ut på min første postrunde i det nye året. Jeg gledet meg over mange pakker og flere nye navn. Tidligere har jeg skrevet om morsomme navn og kjente navn. Nå har turen kommet til navnene med nerdefaktor!

Her er noen navn på runden min som gir nerdete assosiasjoner:

Safira
Dragen til Eragon i Arven-serien. Jeg har bare lest den første boken, men jeg rakk å bli ganske så glad i dette flotte vesenet.


Esmé
Kjenner man sin Snicket, vil man helst ikke kjenne Esmé.

Tinuviel
Lúthien Tinúviel er en alv fra Tolkiens vakre verden. Jeg er litt skeptisk til folk som putter et alvisk navn inn i et ordinært norsk navn, slik tilfellet er her, særlig når de dropper aksenten i skrivemåten. Likevel må jeg anerkjenne entusiasmen!

Hedvig
Ugla til Harry Potter, vel!


Wilma
Som i Flintstone. "Meet the Flintstones", liksom.

Hoho! Gøy å se disse navnene i bruk!

3 kommentarer:

  1. Ja ja, blir det en jente så får hun vel navnet catwoman;)

    SvarSlett
  2. Jeg elsker at du forteller om postrundene dine!

    SvarSlett
  3. Haha, Margrethe! Så hyggelig, Maren!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!