Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 1. januar 2011

Førstevalg på førstedagen

Tenk at vi har gått inn i et helt nytt år, det er så forfriskende! Jeg kan nesten ikke tro at vi skriver 1/1/11. Søstrene Suse feiret nyttarsaften på hver sin kant, og holdt på ganske lenge, og dedikerer derfor denne kvelden til hvilepuls, serier og sjokolade.

Et lite tankeprosjekt i forbindelse med årsskiftet: Her er en liste over ting jeg ville velge for det nye året, innenfor forskjellige kategorier, dersom jeg bare kunne velge én.

Om jeg skulle spise bare én ting i 2011: Knekkebrød med kremost og sukkerterter! Jeg er Ryvita-fan, og har for tiden dilla på Snøfrisk (rødløk og timian-typen) med sukkererter på. Anbefales!


Om jeg fikk drikke bare én ting i året som kommer: Grønn te med kvede. Jeg har hørt mye om denne kombinasjonen tidligere, og fikk en pose slik te til jul, og den er dødsgod!

Om jeg bare kunne høre én låt i 2011: Fossegrim. Min favorittlåt fra det selvtitulerte og ekstremt fete debutalbumet til Kvelertak, som kom i 2010. Fossegrim er tung og fengende og gir meg assosiasjoner til digi-låter fra gamle dataspill. Full klaff!


Om jeg bare kunne se én film i 2011: Den åttende og siste Harry Potter-filmen (del to av det sjuende kapittelet), som kommer i sommer. Det er duket for en magisk og overveldende avslutning!


Om jeg bare fikk lese én bok i år: Tolkiens Silmarillion. Jeg har ønsket det lenge, men jeg har aldri begynt på denne klassikeren. Den er såpass tykk og såpass detaljert at jeg sikkert kunne holde på med den samme boken gjennom mesteparten av året, dersom jeg porsjonerte ut lesingen riktig. God plan!

Om jeg bare kunne klemme én person i 2011: Taran min. Jonas-kjæresten kommer på andreplass, for han kan jeg tross alt kysse på, og ingen klemmer er bedre enn Søstrene Suse-klemmer!

Og du, da? Hva er dine førstevalg for 2011?

1 kommentar:

  1. For et fantastisk knekkebrødtips,det så godt ut! Jeg har dilla på knekkebrød med avokado (og noen ganger med ost under, nam) :)
    Grønn te med kvede har jeg til gode å smake, men det skal skje i løpet av 2011 iallefall! Men det var vanskelig å finne svar på spørsmålene dine. :) Hihi

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!