Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 5. januar 2011

Uke 1

Det ser nesten litt stusslig ut, synes jeg! Uke 1, liksom. Foreløpig er den helt alene i det nye året, med blanke ark og fargestifter til. Den har vært fin så langt, da, med rolige dager og skikkelig vintervær, og jeg har mange morsomme planer for resten av uken!

De kommende dagene skal jeg

- nyte synet av denne overdådige Amaryllisen.


- spille dataspill. Jeg holder på med et gammelt eventyrspill fra Sierra som heter Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned. Jeg har stått fast lenge, men i går løsnet det!

- lese. Jeg er fortsatt på eventyr med Herman Melville, og vi er stadig på jakt etter Moby Dick.


- høre på mørk musikk og fransk radio så ofte og så høyt jeg vil, for jeg har leiligheten for meg selv.

- bruke penger på unødvendige og uviktige ting. Jeg fikk studielån i går, og selv etter at mye er satt av til husleie, andre faste utgifter og trangere tider, er det mye igjen. Klart for kos! Det blir nok en frisørtime, noen kinofilmer og og en diger brownie til å begynne med. Samt en parfymeflaske, for denne synger på siste verset.


- planlegge semesterets reiser, både de store og de små. Jeg håper å få til en tur til Trondheim, for der har jeg mange kjente, og en tur til Irland, for der bor den fantastiske familien som jeg var en del av i 2004/2005, og kanskje også en New York-tur når sommeren kommer. Dessuten reiste fine Tine til Libanon i går, og hun blir borte i fem måneder for å jobbe med masteroppgaven sin, og kanskje er det mulig å få til et lite besøk?

- overnatte på Hotell Bristol fra fredag til lørdag sammen med kjæresten min. Bare fordi vi vil og kan, og fordi vi fortjener det.

Ha en fin uke 1, du også!

3 kommentarer:

  1. Oi, det var jammen mange fine planer! Får du skvist meg inn der, mon tro? :)

    SvarSlett
  2. Så klart, Ine! Fikk du tekstmeldingen min tidligere i dag? Håper vi får til noe før helga!

    SvarSlett
  3. Du er flink til å lage deg sånne fine planer :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!