Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 28. januar 2011

Mye musikk

Nå venter jeg egentlig bare på postmannen. På en pakke jeg vet vil være blant posten som er adressert til meg. En pakke som inneholder det nye Kaizers Orchestra-albumet, en spesialversjon i begrenset opplag, som jeg har ventet på siden februar i fjor. Da spilte nemlig Kaizers Orchestra på Sentrum Scene, en av mange konserter til inntekt for den nye innspillingen, og alle som var der, fikk et kort og en konvolutt med seg hjem. Om man fylte ut kortet og sendte det til bandet, skulle man få tilsendt en spesialversjon av det nye albumet, før det ble tilgjengelig i butikkene. Albumet var inkludert i billetten, rett og slett! Jeg var på konserten, jeg fikk kort og konvolutt, jeg sendte dem inn, og jeg venter i spenning på den nye utgivelsen. Jeg ELSKER Kaizers Orchestra!


Slik så kortet ut! Jeg scannet det inn før jeg sendte det fra meg. Det nye Kaizers-prosjektet er altså en trilogi som heter Violeta Violeta. Dette blir spennende! Jeg gleder meg til å kunne sette med ned med den første delen og lytte intenst og oppmerkomt. Dessuten gleder jeg meg til den nye turnéen deres, som sparkes i gang med en kjempekonsert i Oslo Spektrum den 8. april. Jeg har hatt billett i nesten ett år. Igjen: Jeg ELSKER Kaizers Orchestra.

Mens jeg venter, koser jeg meg med tanken på kvelden i går. Da var jeg nemlig på Rockefeller, hvor de viste film. De viste en konsertoverføring fra Sofia, Bulgaria i fjor sommer, da "The Big 4" sto på samme scene. De fire store innen banebrytende metalband fra åttitallet! Nærmere bestemt Anthrax, Megadeth, Slayer og Metallica. Konserten gikk av stabelen 22. juni og ble vist live på kinoer og storskjermer over hele verden, mer enn 550 til sammen, men jeg hadde ikke anledning til å se konserten da. Derfor ble jeg veldig glad da jeg fant ut at Rockefeller skulle vise DVD-versjonen, som kom i november. Jonas og jeg troppet opp. Det sier seg selv at lyden blir en tanke bedre på Rockefeller enn hjemme i stua - det var nesten som å være der! Nesten som å være her, altså:


Det der er mange publikummere og mange dyktige musikere! Jeg kjente ikke så godt til noen av bandene fra før, men jeg er jo veldig glad i metal generelt. Jo tyngre og mørkere musikken er, jo større blir smilet mitt. I løpet av den mer enn fire timer lange konserten gikk jeg fra å være begeistret til å bli bergtatt. Fra forundret og forfjamset til forhekset og fortapt. Jeg likte Slayer best - omtrent ett minutt ut i den første låten, forsto jeg at jeg var blitt en fan. Jeg satt med åpen munn og store øyne. Under den siste låten deres begynte jeg å gråte. Det var rett og slett så sykt fett!

Selv om du ikke liker mørk musikk, synes jeg du skal se denne traileren og glede deg på mine vegne. Jeg er litt euforisk ennå.


Jeg må nevne en tredje ting: Jeg skal se Foo Fighters i juni. Jeg har prøvd å se dem to ganger tidligere, og alle gode ting er tre! Foo Fighters har fulgt meg de siste ti årene, minst. Det blir utrolig å se dem i levende live! Den 24. juni står de på scenen på Telenor Arena, og Kvelertak skal varme opp - som om dette ikke var heftig nok fra før. Storebror Gaute, barndomsvenninne Lise Malén og kjæreste Jonas skal også være med. Kanskje tar også Taran turen. Vi kommer til å storkose oss, og jeg ser virkelig frem til denne konserten. Jeg kommer nok til å gråte litt igjen, da.

At det går an å glede seg over så mye musikalsk moro på én gang!

Kom igjen, postmann, dette fikser du. Kom nå. Aldri har vel noen blitt så glad for noe du har levert som jeg vil bli i dag.

7 kommentarer:

  1. Du er faktisk litt morsomt gæer`n..:))

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Du er den søteste metall-jenta jeg veit om!<3

    SvarSlett
  4. Synnesnuppelupp! Du er så skjønn. Hvem skulle tro at ditt søte og uskyldige utseende kunne skjule slike musikklyster..haha. Jeg deler entusiasmen når det gjelder Kaisers! JanOve er bare DEILIG-og ikke minst sykt god til å synge. Resten kan jeg styre meg for. Jeg er ikke noe mørk musikkelsker. Jeg er nok ganske kommersiell, og synes faktisk at den nye singelen til Britney er dønn rå. Men smaken er som baken! Det hadde jo vært dønn kjedelig om alle var like! Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Anonym: Det velger jeg å ta jeg som et kompliment!

    Maren: Hihi, du er kanskje den søteste jeg vet om, uansett musikksmak!

    Kristin: Jeg er så enig, enda godt vi er forskjellige! Så kan alle høre på det de liker best! Jeg er også veldig enig i at JanOve er en veldig dyktig fyr, og at han ser dødsbra ut. Haha! Klem tilbake!

    SvarSlett
  6. Jeg er ikke så glad i denne musikken(Kaizers liker jeg da), men jeg kan fint glede meg på dine vegne! Stor klem!

    SvarSlett
  7. Så hyggelig, Tine! Stor klem til deg!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!