Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 6. januar 2011

Morsom materialisme

Jeg har vært på hyggelig handletur i dag. Jeg fikk en del penger til jul, og har dessuten fått stipend denne uken, så jeg tenkte det var på tide å sjekke ut nyttårssalget. Kanskje bør man kutte forbruket sitt, men jeg er ikke akkurat noen shopoholiker til vanlig, og jeg kjøper meg ting jeg trenger og/eller har ønsket meg lenge med ganske god samvittighet.

Det er godt å utnytte dagslyset og bevege seg litt når man har ferie. I dag har det dessuten snødd hele dagen, hoho! Jeg kom hjem i ettermiddag med flere fine poser i hver hånd og et stort smil. Ettersom Taran ikke er hjemme, presenterer jeg fangsten her.

Kaffe-kapsler var det første på listen. Nam!


Denne boksen har jeg sett på i et halvt år, den er så fargerik og fin! Med katter på!


Jeg har på ingen måte behov for en boks, men jeg trengte denne likevel. Den rommer en halv kilo, og jeg har fylt den med Twist. Nå er den like søt inni som utenpå!


Jeg fant tidenes bikini til spottpris i dag. Jeg ser det for meg: sommer og sol, sand og vann, hundetann.


Jeg tok en pause på Fuglen, hvor det såvidt var plass til meg. Det gleder meg å se at stedet går bra, for de har så festlige lokaler og så flinke folk! Jeg leste noen kapitler og nøt Fuglens ekte chai - den er relativt dyr og tar litt tid å lage, men den er SÅ god.


Jeg går ofte i skjørt, og får aldri nok av strømper. I dag ble det fire par. To er tykke og praktiske, to er fargerike og festlige.


Som jeg nevnte i går, trengte jeg parfyme-påfyll. Epleduften Nina fra Nina Ricci er søt, frisk og litt flørtete på samme tid, og passer meg godt når jeg føler meg feminin. Nå er den forrige flakongen nesten tom, men jeg fant, jeg fant! En lekker Nina-gavepakning var på januartilbud hos GlasMagasinet, og jeg fikk parfymen i stor størrelse samt veskeversjon og bodylotion for halvparten av hva duften alene koster til vanlig. Hurra!


Hallo, speilbilde! Hallo, nye, tilfredsstillende ting!

Jeg så forresten to voksne menn løpe og le og kaste snø på hverandre i dag. Sånt er så hyggelig å bevitne! Akkurat når man frykter å ha bikket over og blitt en overfladisk forbrukerfrøken, ser man noe smått som får en til å smile.

4 kommentarer:

  1. Så mange fine ting! Jeg fryder meg over sånne innlegg hvor man kan bli med på ferden og se hva som dukker opp :)
    Jeg har også vært på litt januarsalg, og min fangst ble en fin brikke til spisebordet, tøfler (med blomster og prikker OG lyserosa striper,iiiih), en ny kjole. Og sist men iallefall ikke minst: Bambi-pysj! Bambi-pysj!<3

    SvarSlett
  2. Oooh, gratulerer med brikke og kombi-tøfler og det som må være verdens fineste pysj! Bilde, bilde, bilde!

    SvarSlett
  3. Jeg liker veldig, veldig godt at parfymen er et eple! Og kaffe-kapslene synes jeg var et meget godt kjøp. Takk for koselig formiddagskaffe :)

    SvarSlett
  4. Man må alltid ha en fin boks fyltmed Twist :) Vi har en som vi fylte i jula, nå er det bare toffee og sånne harde sjokoladekarameller igjen. Jeg tror ikke vi liker det noe særlig.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!