Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 18. august 2011

Ting jeg glemmer at jeg ikke er glad i

For å følge opp dette innlegget om ting jeg glemmer at jeg liker: Her er en liste over ting jeg egentlig ikke er spesielt begeistret for, men som jeg gjerne gir en sjanse, for så å bli skuffet på nytt.

 - Bukser med høyt liv
Jeg synes det kan være stilig på andre, men klarer ikke helt å venne meg til hverken synet eller følelsen på meg.

 - Jordbærsyltetøy
For søtt for meg, stort sett, og det smaker jo ikke jordbær i det hele tatt, med mindre det er rørt. Kanskje henger det litt igjen fra barndommen, også, da jordbærklumpene var ekle og slimete. Eller, vent, det er de egentlig fortsatt.


 - Blåbærmuffins
Det er så klassisk og så idyllisk, men jeg synes ikke blåbær gjør seg særlig godt i muffins. Jeg vil heller maule dem!

- Helgeunderholdning på TV
Om jeg er hjemme en lørdagskveld, blir det gjerne slik at jeg slår på, ser en eller annen avdanket kjendis, og slår av.

- Langt hår
Hver gang jeg lar håret vokse ut, sikkert for å føle meg mer feminin eller noe (eller enkelte ganger fordi jeg ikke har råd til frisørtime, hoho), blir det tungt og lite medgjørlig og fester seg i alt. Skulderlangt er maksimum!


 - Sauna
Det er sikkert veldig sunt, og jeg takler det i små doser, men jeg er aldri den som tar initiativ til å ta badstue. Jeg blir med inn, og så sitter jeg i den trykkende varmen på den harde benken i noen minutter, og så går jeg ut igjen.

 - Lite forseggjort musikk laget av pengedrevne mennesker uten talent og visjoner
Trenger ingen videre forklaring, tror jeg. Funker ikke når jeg er full og danselysten, engang.

 - Å få gratisaviser på døren
Jeg leser alt jeg kommer over, og min første innskytelse er "Yay, gratis lesestoff!", men de er alltid fulle av reklamebilag og tar opp masse plass i papirsøppelet. Hadde jeg vært interessert i den aktuelle avisen, ville jeg dessuten plukket den opp selv, og som journalist har jeg før øvrig ikke noe imot å betale for gode presseprodukter.


 - Vingummi
Syntetiske smaker og gugge som fester seg i tennene. Jeg takker ja for å være høflig, og angrer alltid.

 - Melkesjokolade
Mer sukker og melk enn kakao? Nei, takk. Jeg spiser masse sjokolade, men den må være mørrrrrrk.

Oi, det andre innlegget var mye morsommere å skrive! Det negative fokuset er veldig uvant, kjenner jeg!

Jeg må jo spørre denne gangen også: Hva er dine "nei, jeg liker det fortsatt ikke"-ting?

17 kommentarer:

  1. Banos! Haha, bananpålegg - ikke min greie x) Prøver og prøver og prøver, men nei. Fortsatt ikke noe godt :D

    SvarSlett
  2. Enig med deg ang jordbærsyltetøy, men også jordbæryoughurt er skikkelig kvalmende greier. Det må være helt fersk jordbær og rørt-sånn som Vålerfolket gjør det- da blir det bra. Klarer bringebæryoughurt såvidt, men ekkelt det og.

    SvarSlett
  3. Åh, ja. Jordbærsyltetøy er ikke noe godt, med mindre det er hjemmelaget og rørt. Smaker som ketchup.. Og jeg synes egentlig ikke blåbær smaker noe som helst.

    SvarSlett
  4. Du glemte "få sitrusfrukt under neglene!"
    Også elsker jeg ordet maule. Når det gjelder meg selv så liker jeg ikke erter. Sånne man spiser og som prinsesser ligger på. De er så rare, og ikke noe gode!

    SvarSlett
  5. Tenk at det skal være så stor forskjell på jordbærsyltetøyet du kjøper og det du rører selv..!

    Når det gjelder ting jeg ikke er spesielt begeistret for, må jeg henge meg på banos-bølgen! Vingummi, sauna og gratisaviser på døren kan jeg også fint klare meg uten..

    SvarSlett
  6. Jeg er ikke fan av band som ikke kan synge eller spille eller komponer. Søte ting som liksom er mat - alt av syltetøy, pannekaker med sukker på og sånt tull. Enten er det mat eller så er det godis! Åttitallet. Bløtkokte egg. Tørka frukt.

    SvarSlett
  7. Haha, maula! Eg vert så glad av å høyra sånne ord som minnar meg om vestlandet. Men det finns kanskje på austlandet òg? Alt ein lærar av å lesa blogg altså.

    SvarSlett
  8. Hahaha, jeg er faktisk helt enig i disse tingene, med unntak av høyt liv, melkesjokolade og langt hår (da mitt hår for øyeblikket er så langt som du får det omtrent)..

    Jeg må føye på jenteblader, type det nye o.l... Jeg kjøper dem alltid når jeg har tid å slå ihjel på reise etc, men jeg blir nesten alltid like skuffet. Finner alltid litt inspirasjon i motesidene, men ikke noe jeg ikke kunne funnet på internett. Og en og annen gang er det et interressant tema som blir tatt opp..

    SvarSlett
  9. LIKER DU IKKE BLÅBÆRMUFFINS????????????!!!!????? Å, og jeg elsker bukser med høyt liv, det er mye behageligere enn de med lavt hvor lovehandlesene bare tyter ut (på meg).

    Men jeg er enig i saunaen. Jeg går inn der og tenker yeah, nå skal jeg svette av meg skitt og møkk (sånn detox sant), og så går jeg ut etter to minutt for det er så varmt og kjeeedelig å bare sitte der.

    SvarSlett
  10. Knallrød leppestift (på meg selv, vel og merke, på andre er det flott). Men jeg gir meg ikke.

    Sjokoladen Hobby. Likte den ikke som barn, og den smaker fortsatt like ille.

    Gult (igjen på meg selv), egentlig alle nyanser av gult, som jeg virkelig ikke med noen form for godvilje kler. Men blir like ivrig når jeg ser en fin gul topp i butikken.

    Store smykker. Jeg blir spesialpedagog med en gang, men skuler misunnelig på alle staselige mennesker som kan gå med det.

    Spisse sko. Nei, forresten. Det husker jeg at jeg ikke liker. Alltid :)

    SvarSlett
  11. Hahaha, så utrolig morsomt innlegg :) :)
    Noen av mine ting er
    - Øl
    - Rosiner
    - Badeland (eller egentlig basseng generelt. Klor og bakterier fra alle mulige slags folk = æsj)
    - Lapskaus
    - Koteletter. Jeg spiser for å være høflig, men det smaker bare tørt, egentlig.

    SvarSlett
  12. Dei to siste åra no, so har eg gått te frisør ein gong i året for å klippe bob, og so latt det vekse (kjem til skuldrane på eit år), men eg ska prøve å spare no. Men, av same grunnar som at du ikkje likar langt hår, er eg ikkje heilt sikker på om eg klara det.

    Einig med snopet òg!

    Elles trur eg at eg må leggje til å gå med tynne strømpebukser to dagar på rad. Eg likar srømpebukser veldig gødt, men etter to dagar er eg lei og må ha pause

    SvarSlett
  13. Langt hår, sauna og lite forseggjort musikk - der kunne eg ikkje vore meir einig med deg! Litt morosamt med sånne lister og, haha :)
    Mykje eg gløymer at eg ikkje likar også!

    SvarSlett
  14. Haha! Mange gode innspill her, dere er så gode! Jeg er glad for at det finnes rom for litt humoristisk vinklet negativitet iblant!

    Maren: Åhåhå, sitrus (og absolutt alt annet, egentlig) under neglene er grusomt! Når det gjelder ertene: Jeg synes det er godt, men alle er forskjellige, og noen ganger må man gi opp og la prinsesse-assosiasjonene være så sterke de bare vil...

    Frøydis: Maule brukes i hvert fall i Hedmark, der Søstrene Suse kommer fra! Jeg synes også at det er et gøyalt ord!

    Hege: Jeg er enig, det er mye pinlig blant "damebladene" der ute!

    Kathleen: Haha, det er den reaksjonen jeg vanligvis får, for det er liksom så etablert som godt. Nei, jeg velger alle andre typer muffins før den typen!

    slikejenter: Rød leppestift er fint nesten uansett, synes jeg! Ikke gi opp, hihi!

    SvarSlett
  15. jeg er enig i alt. syltetøy er bare godt hjemmelaget! og langt hår har jeg veldig lyst på, men det floker seg bare og er i veien og bleeeh.. men jeg SKAL spare langt, bare for å se hvordan det blir.

    hm, kommer ikke på noe svar til spørsmålet jeg. kunne ramset opp masse ting jeg ikke liker, men det er jo ikke helt det du spør om.

    SvarSlett
  16. KAVIAR er desidert det værste jeg vet...

    SvarSlett
  17. ÅH! Enig når det kommer til blåbærmuffinsen! Jeg elsker blåbær, og jeg elsker lyse muffins - så logisk sett burde jeg også elske blåbærmuffins, men, neeh. Blåbær er bedre for seg selv, eller rørt på brødskiva. Og muffins er bedre med andre ting inni, som sitron.

    På tross av denne kunnskapen kjøper jeg ofte nok blåbærmuffins, jeg mener - det ser og høres jo så jæskla godt ut!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!