Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 9. august 2011

Sett på runden: Den fineste ferieposten

Nå sitter jeg på den nye arbeidsplassen min. Jeg drikker te og gleder meg over lynet og tordenen utenfor vinduet. Jeg er glad for at jeg jobber inne nå, og ikke ute, som i uken som gikk. Her er det varmt og tørt og koselig.

Jeg gikk med post seks dager på rad i forrige uke. Mange var nok fortsatt på ferie, for jeg leverte ekstra mange postkort! Jeg blir glad når jeg ser at folk holder denne tradisjonen i hevd, og motivene er mange og varierte.

Mange ferierer i Norden, ser jeg. Dette koselige retro-kortet kommer fra Danmark, som dere ser...


...og denne herlige gjengen kommer som kjent fra Finland!


De fineste og mest sommerlige frimerkene er det Sverige som har. Er det rart jeg liker å levere brev som disse?


Andre land i Europa er også med. Ingen tvil om hvor denne karen kommer fra...


...eller hvilket øyrike denne skjønnheten representerte. Jeg har nok nostalgikere eller royalister på postruten min!


Om man besøker Tyskland kan man velge å sende et bilde av en fredelig og pen landsby...


...eller man kan gjøre det enkelt og sende en ølbrikke. Sommerskål!


Noen kort kommer fra mer fjerne verdensdeler, for eksempel fra Asia. Jeg har så mange gode minner fra fjorårets tur til Kina, og lengter tilbake når jeg ser sånt som dette! Slike trykk får meg til å tenke på introen til Mulan!


Send postkort, folkens! Da blir både mottakerne og postbudene glade!

13 kommentarer:

  1. Jeg skal jammen meg sende flere postkort! Det er utelukkende koselig, både for avsender og mottaker :)

    Du har så fin jobb!

    SvarSlett
  2. Går det an å lage et koseligere innlegg enn dette? :-D det tror jeg ikke. Post <3

    SvarSlett
  3. Herleg, eg ska garantert sende postkort neste gnog eg fer noken plass!

    SvarSlett
  4. Eg elskar både å sende og motta postkort, det er så fint! :)

    SvarSlett
  5. gøy! jeg syns flere bør sende kort på reise, jeg gjør det alltid. (ikke alltid jeg finner et sted å poste dem før jeg kommer hjem, men det er jo ikke så nøye hvor de blir sendt i fra!)

    SvarSlett
  6. Så fantastisk koselige og fine kort og frimerker!!

    SvarSlett
  7. Så mange fine kort! En liten inspirasjon og påminnelse om hva jeg skal huske neste gang jeg er på tur!:)

    SvarSlett
  8. Post i mitt hjerte. Det morsomme er at jeg har sendt flere av de postkortene selv, både mummikortet og købenkortet. Og de svenske frimerkene ble flittig brukt i sommer:)

    SvarSlett
  9. Så mange flotte kort! <3 Og de svenske frimerkene er jo fine nok til å ha på veggen, hihi.

    SvarSlett
  10. herlig. manhattan med kjærsten og to år høres herlig ut!! Jeg vil også til New York engang!

    SvarSlett
  11. Dere er så søte, jeg blir skikkelig glad når dere gleder dere sammen med meg over sånne småting som jeg synes er fine!

    Maria: Ja, jeg er kjempeheldig som får levere post!

    Hege: Haha, du er god!

    tinekatrine: Enig! Jeg sender også alltid feriekort, det er en super tradisjon!

    myldretid: Oi, er det sant? For et morsomt sammentreff! Hvis du tilfeldgvis skrev til Pilestredet Park, så har jeg levert dine forsendelser, hoho! Gøy er det uansett; jeg synes du har valgt flotte kort!

    SvarSlett
  12. Ja, jeg ble glad da jeg fikk postkort! :)

    SvarSlett
  13. Fantastisk! :) Folk burde uten tvil sende flere postkort resten av året også!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!