Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 24. august 2011

Kunnskapens epletre

Lurer på hvor mange ganger jeg har gått forbi dette treet, uten å tenke så mye på hva slags tre det egentlig er.


Det står helt nederst på Blindern, utenfor realfagsbyggene, og består egentlig av flere små trær, slik at jeg kanskje trodde at det var en slags stor busk? Det har en flat form og en veldig fin grønnfarge, i hvert fall akkurat nå.


Noe rødt i alt det grønne! Masser av rødt!


Epler! Oi! Knøttsmå, kirsebærlignende epler!



De er veldig søte, men veldig sure. Med en ettersmak av akademia og nye oppdagelser.

Eplekjekt, hoho.

13 kommentarer:

  1. Håhåhå, jeg skal LETT gå på akademisk epleslang. Det må være lov, vel?

    SvarSlett
  2. Det har jeg aaaldri tenk over! Da vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg er sulten :D

    SvarSlett
  3. Hahaha :-D håper ikke det blir regnet som eksamensjuks da

    SvarSlett
  4. Hihi, så veldig søte de var! :D

    SvarSlett
  5. Dette treet så både veldig kjent og ukjent ut på samme tid! Tror nesten jeg meg ta meg tid til en liten tre-titt i løpet av morgendagen..!

    SvarSlett
  6. "reconnaissance - Epletre " : mye av Epler traer du kan stote pa , alle blir kalt ("Malus") ;"( Du Breuil": franskmann) sa at det er 5000 varietet wilde epletraer, jeg tror det er " Malus Baccata Street- Parade" du ser jeg (dyrke)? ,eller (pleie om gang med deg)? i min hage.har jeg som gave din tillatelse for en privat fantasere??: jeg forste trodde ,var det som samme min Yddish Polish etternavnet forklare det ("Pomerantz ": kinnben Eple). etter obvie sans ; min menning vaere ,nok Kabalistik: eple fruct av "Malus og Godt" er pa din hand Min Damer .du ikke trenger a spise det , men a kjenne pa den , og holde pa den . de toute façon: le secret est que ce n'est pas la Pomme mais la figue vraissemblablement selon les qualitées de la figue dont le fruit est là avant la fleur ; ce qui souligne que malgrès le visible du parfum qui sort d'une fleur ; la maturitée de l'enfantement de la connaissance de Dieu , les précédent. pas trop( Connaissance- help ?!! ) bruno.

    SvarSlett
  7. Haha, så gøy :) Det har jeg ikke tenkt over, selvom vi har vært masse i Fysikparken i fadderuka og jeg har fått forbi det treet mange ganger :)

    SvarSlett
  8. Så fint tre og de eplene så utrolig fine ut. Og nå blei jeg ekstra glad for at jeg nettopp spiste et eple selv, det føltes veldig passende nå ;)

    SvarSlett
  9. Haha, likar det, dei såg nesten ut som plommer! Søte små :)

    SvarSlett
  10. Koselig at vi er flere som liker sånt, hihi. De av dere som skal studere på Blindern det neste året, kan plukke mini-epler på mine vegne!

    Ine: Det må helt klart være lov! Epleslang i utdanningens ånd!

    Hege: Haha, vi får håpe at epler ikke regnes som "resultatfremmende stoffer"!

    Bruno: Interessant tanke! Connaissance = Kunnskap, kjennskap.

    Josefine: Nei, ikke sant, man legger ikke så lett merke til dem! Håper du har hatt en morsom fadderperiode!

    Karoline: Morsomt sammentreff! Epler er så godt!

    SvarSlett
  11. Åh, søtaste epla eg har sett! Fyrst tenkte eg kirsebær, og so plomer, og då det viste seg å vere eple måtte eg smile.

    SvarSlett
  12. Et kjapt overblikk på bildene, og jeg trodde det var kirsebær. Hihi. Nei, det var tidenes søteste epler. Tror aldri jeg har merket meg det treet, jeg. Uffemeg, så sløvt. :P

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!