Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 29. august 2011

Noen oppdagelser i august

Tenk at august går mot slutten! Det er skikkelig grått og vått i Oslo i dag, men selv det grå kan være fargerikt.


Denne måneden fant jeg enda en slik sjiraff! Lurer på hvem som lager dem!


Klumper i sukkeret betyr høy luftfuktighet. Sommeren var ikke helt over, nemlig.


Høy luftfuktighet fører gjerne til torden. Da blir jeg glad, for jeg elsker lyden, og kanskje blir himmelen slik.


Jeg har fått post fra min franske brevvenn Bruno (i form av fine kort og brev, tørkede blomster, CD'er, oppskrifter, en roman og en utgave av Marie Claire idées - merci beaucoup!) og fra fine Veronic Mike. Jeg er så heldig!


Det nye bakeriet på Blindern heter Deiglig, og tibyr mer enn språklig snacks. Som små, grove, runde brød. Nam!


Jeg har blitt med i min første blogg-konkurranse denne måneden. Jeg måtte kaste et par støvler for et par uker siden, ettersom det var blitt hull i begge to. Jeg var glad i dem, for de hadde Paisley-mønster, men hos Mammadamen kan man vinne et par fra Ilse Jacobsen. Om flere vil være med i konkurransen, så trekkes vinneren i kveld! Klikk her!

Jeg har heldigvis både regnkåpe og paraply parat, og er klar for ruskevær! Snart er det lunsjtid, og jeg skal følge regnværsreglene og drikke kakao i dag. Gjør det samme, om du vil; det fortjener du!

16 kommentarer:

  1. Så koselig med brev, regn og deiglig brød. Gleder meg til å stikke innom det nye bakeriet. I morgen, kanskje. :)

    SvarSlett
  2. Har du KASTET støvlene?
    Jeg sa jo at jeg har lappesaker!

    :-D

    Ramtog

    SvarSlett
  3. Hihi, Deiglig <3 Og de har bolle i ovnen, for det står det på t-skjortene!

    Kos deg med en bra mandag Synne, håper vi sees om ikke lenge!

    SvarSlett
  4. Liker veldig godt at å drikke kakao er regnværsregler ;) Jeg og Amund skal ha fruktsalat med vaniljesaus til dessert i kveld. Bare sånn fordi :)

    SvarSlett
  5. Ååå, så koselig med brevvenn!! Hadde i Tallin og Dublin bl.a. når jeg var liten :-).. Det er så koselig så koselig!

    Hahahaha, Deiglig :-D fantastisk navn!

    Ha en deiglig mandag

    SvarSlett
  6. Så herlig med en brevvenn som sender overraskelser. Det hadde jeg på barneskolen, og det var så fint:-) Tusen takk for lenke, forresten.

    Gos mandag:-)

    SvarSlett
  7. Kakao lukter skikkelig godt regnværsdager, på tross av at jeg ikke er noe glad i å drikke det. Og brødet fra Deiglig så skikkelig godt ut! Jeg har ikke vært innom der enda, men lurer på om jeg ikke skal gå innom en dag...

    SvarSlett
  8. Så fint å ha en brevvenn!!! Da jeg var yngre hadde jeg 30 på det meste, det var brev i postkassa nesten hver dag. Etter hvert ble det færre og færre brev, og nå er alt jeg får i posten regninger, fagforeningsbladet og en og annen bok jeg har glemt å avbestille fra bokklubben...



    ...det hørtes meget begredelig ut, nå skal jeg sporenstreks kjøpe meg abonnement på et fint amerikansk blad!

    SvarSlett
  9. Så koselig med fransk brevvenn.. det kunne jeg også ha tenkt meg. Hvor har du fått tak i det, eller er det kanskje noen du kjenner? :)

    SvarSlett
  10. koffeine: Håper du fant noe som fristet blant bakervarene!

    Ramtog: Neste gang noe går i stykker her, lover jeg at du skal få briljere!

    Maren: Jahahaha, det står det på skjortene deres! Skikkelig morsomt!

    Josefine: Det hørtes kjempegodt ut! Bare sånn fordi er alltid en god anledning, synes jeg!

    Hege: Superkoseligmed post og kjempemorsomt navn, jeg er helt enig. En fortsatt deiglig uke til deg også!

    Mammadamen: Skulle virkelig bare mangle, morsomt å være med! Hørtes fint ut med barneskolebrevvenn - kanskje du skulle gjenoppta korrespondansen, hihi!

    Linda Therese: Ta en tur innom, de har masse godt! Kakao lukter jo nesten like godt som det smaker, så det er bra at man kan nyte lukten og slippe unna snerken, om det er det man føler for!

    Johanne: Enig, de finnes over alt, og kanskje der vi minst venter det!

    Stéphanie: How kind, thanks a lot!

    Inger Kristine: Haha, abonnement kan lyse opp i postkassen! Jeg hadde også flere brevvenner som yngre, men jeg prøver å holde fast på litt av post-entusiasmen!

    Hanne: Jeg ble kjent med Bruno gjennom bloggen, han tok kontakt da han skjønte at jeg studerte i fransk (for det gjorde jeg i fjor). Hyggelig! Jeg pleier også å benytte anledningen til å skrive til kjente i utlandet, for å få fine frimerker og kanskje en og annen lokal spesialitet i retur! Hoho!

    SvarSlett
  11. viss bilete nr4 er frå vindauga ditt, så har me vore naboar!!

    SvarSlett
  12. hi , Synne likkeglad a motta boken din , tusen taakk ; som vil gjore lekser hardere ... .sjalu pa er der for det? damer , har Fransk kultur innflytelse fra Europa lenge for meg, og jeg er veldig lite ( jentelowen ) kjenn dette? (" barne skolen" ...ha , ha ha ! is 'nt it " born in shulle,?," ("Heraclite":-"le temps est un enfant qui joue ... ,la royauté d'un enfant" ) comment se fait il que l'homme soit battu par un enfant? .. l' enfant joueur joue pour rien , pour le jeu lui meme. )..... if i could i would do a blessing on this cake ! vennlig bruno

    SvarSlett
  13. Maria: Oi, så morsomt! Søstrene Suse bor i Heimdalsgata 9!

    Bruno: Så fint at boken kom frem! Haha, barneskole = école élémentaire!

    SvarSlett
  14. Toreveir e noke av det beste med sommaren! Og no fekk eg skikkeleg lyst til å skrive eit rarfint brev til noken.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!