Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 20. august 2011

Frilørdag

Når jeg har fri på lørdager, blir dagen lang og full av muligheter. Når det i tillegg er fint vær, er lykken gjort!

Jeg tok en tur til sentrum, for jeg skulle sende noen postkort og finne noen gaver - glede til andre er jo noe av det koseligste man man kan bruke fridagen sin på! Jeg ruslet rundt med skjørt og smil og fant flere fine ting. Etter en stund tok jeg meg tid til en americano kombinert med lenestol og lesestoff på festlige Fuglen. Det slår aldri feil.

 

Gratis vegetarmat ved Stortinget var ganske greit, det også. Særlig når man kunne slå seg ned og spise på plenen...


...og det etterhvert ble så varmt at sko og strømper forsvant.


Senere møtte jeg Taran, som var lunsjsulten, og jeg var lunsjselskap med grønn te og en tranebær-scone.


På veien hjem kunne jeg glede meg over sol i ryggen og morsomme detaljer jeg ikke har lagt merke til før.


Nå er det middagstid! Lørdagsgrøt på planen!

I kveld skal jeg først på innflyttingsfest og deretter på bursdagsfest, så jeg finner frem en fin kjole og noe godt øl, og så blir dette nok en nydelig frilørdag som gir meg masse overskudd. Ren luksus.

God helg!

6 kommentarer:

  1. Bra lørdag! Min begynte med klesvask og fortsatte litt mer spennende med en liten bytur med to søte jenter og en gigantisk is i kjeks. Kos deg i kveld også!

    SvarSlett
  2. Så fin lørdag du har hatt! Fuglen er så koselig, også har de kanskje Oslos beste kaffe der.

    SvarSlett
  3. finfin lørdag :-) og så varmer et jo vegetarhjertet mitt å se at du spiste veggismat :-)
    så utrolig koselig det ser ut på den caféen (er det en café?) med fin stol og lampe, og herlig nostalgisk tv og radio.

    SvarSlett
  4. Maren: Åh, is hørtes bra ut, og veldig fortjent etter huslige sysler. Så bra at du har hatt en fin lørdag, du også!

    Ine: Enig! Kaffen er nesten uovertruffen!

    Hege: Håper det varmer enda mer at jeg sluttet å spise rødt kjøtt i 2004! Fuglen er en kombinert kafé, cocktailbar og interiørforretning som har gjennomført retrostil, og som ligger i Pilestredet. Veldig morsomt og koselig!

    motionocean: Hurraaa! Sensommer!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!