Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 28. oktober 2011

Oktobergleder

Den tiende måneden går mot slutten. Det er nesten ikke til å tro! Jeg tillater meg å se litt tilbake allerede nå, selv om det er tre dager igjen. Her er noen små og store ting som jeg har gledet meg over i oktober:

- Den klare, høye, superblå høsthimmelen.


- Første sesong av Sopranos.

- Filmkveld og fruktsalat med Maren. Til de som spiser fruktsalat uten nøtter og kanel: Dette er et tips.


- Hyggelige hilsener i posten.

- Morsomme lokaler og enda morsommere, kistelignende menyer på tapasrestaurant med Ine og Tine.


- Gamle, sære filmer, gjerne i svart/hvitt, med rar dialog og fine klær.

- En hvalross som dukket opp på postkassestativet.


- Varmt yttetøy man kan pakke seg inn i, slik at man fortsatt kan kose seg ute, selv om det begynner å bli kaldt.

- Ny vannkoker. Det er kanskje skikkelig nerdete å bli litt forelsket i nye kjøkkenting, men slik er jeg bare. Den har finere form og varmere farge enn den forrige, og jeg inbiller meg at teen smaker enda bedre, hoho.


- Tanken på at det bare er en måned til advent.

- Blå kveldshimmel, gult løv og rødt lys utenfor arbeidsplassen etter jobb.


- Kjæresteri.

- Importkaffe med retrodesign. Den viste seg å smake støv, så jeg anbefaler ingen å drikke den, men den pynter opp!


- Golf med familien i varmt vær og grønne omgivelser.
For et innblikk i hvordan det ser ut og hvordan vi har det på banen, se dette innlegget fra i fjor!

- Domkirkespiret i skumring.


- Denne kjolen. Jeg har den på meg i dag. Den sprer smil, det er som om noe skøyeraktig er sydd inn i stoffet!

- En rød ballong som hadde rømt og så funnet seg til rette i taket på Gardermoen. (Hva er det med meg og ballonger?)


- Mørk sjokolade. Det er en tidløs glede, men jeg tar den med likevel, fordi den er så stor!

Hva har du gledet deg over i oktober?

I kveld skal skøyerkjolen og jeg på konsert, og i morgen skal jeg gå med post. Kryss gjerne fingrene for fint vær!

7 kommentarer:

  1. Ååå, fint!! Og tenk, ja, at det bare er 1 mnd til advent :-D utrolig koselig! Å, som jeg gleder meg :-)

    SvarSlett
  2. Masse bra! Ja til flere filmkvelder med fruktsalat MED nøtter og kanel, namnam. Det var en bra kveld, det.
    En måned til advent, jeg blir fnisete og knisete når jeg tenker på det! <3

    SvarSlett
  3. Det var mange fine oktobergleder!

    SvarSlett
  4. Heia oktober, det er alltid bra :)

    Jeg har vært på Jarle Bernhoft konsert og Halloweenfest. Og så smått begynt å planlegge advent, målet er å finne den perfekte adventslysesstaken (er det det det heter?)

    SvarSlett
  5. du meg hort mye pa oktober,men i legge,deg annerledeshet en gave ga hygelig.jeg ferdig leseglede den gode klassiske norsk boker. finne nye ressurser pa mine religios feriedaggen .( en stor ny frihet, har sett vidéoen?) Beklager!! ikke tid for reiser pa god vin i Bordeaux alt getalt i vinnegard!!Opéra kake sjokolade; og eksepjonell Macaron produkjon kocher ...jeg hadde en fin historisk restaurant jeg inviterer deg , jonas , ogsa ! www.procope.com ..den " tappas-bar" se ikke sa fint til" halloween" som mine impressionist bild john singer sargent!! les extérieurs d'oslo ; sont personels et agréables...og for na , se trygt:gammel likkelig you tube birkin , dutronc, gainsbourg-les petis papiers. og , agsa: françoise hardy l'amitiè ( artemisa 159)- (blues 1966 ) .. til November god hukke . bruno

    SvarSlett
  6. Kjem plutseleg ikkje på ka eg har gjort. Men eg veit at det har vore ein fin månad. Og fint å sjå at du òg har hatt det gødt i Oktober.

    So får eg ynskje deg god november, det e jo allereie i mårå!

    SvarSlett
  7. Så fint at vi er flere om å ha kost oss i oktober, og ikke minst om å glede oss til advent!

    Josefine: Jeg tror det er det det heter! Der har man mange morsomme muligheter!

    Bruno: Høres ut som at du har hatt en fin og variert måned! Restauranten høres interessant ut, og impressjonismen er min favoritt-epoke. God november til deg også!

    regnboge: Det samme til deg! Som tiden flyr!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!