Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 15. oktober 2011

Jo, Jonas, John og jeg

Den store J-helgen er godt i gang. Jeg har Jobbfri, så det alene skiller denne helgen fra andre helger, og har gitt meg masse ekstra tid i dag. Jeg er jo kjempeglad i å dele ut lørdagsposten, men det er fint med fri iblant!

Det er praktisk å ha fri når man skal feire bursdag. Jonasflotte fyller år i uken som kommer, men vi feirer på forskudd, ettersom jeg er utenlands i uken som kommer. Jeg ELSKER jo bursdager, og i dag har jeg kunnet pusle med presang og kort og kake og ballonger. Det er nok ingenting som gjør meg mer glad enn slike sysler.


Jonasflotte er den største lakris-tilhengeren jeg kjenner, så det ble sjokoladekake med lakrisstrøssel på. Dessuten blir man aldri for gammel for noen pirateffekter, særlig ikke om man spiller sjørøverspill sammen, og det gjør jo vi! Boksen ved siden av kaken er for øvrig en enorm legokloss, som jeg egentlig helst ville beholde selv, men som Jonasflotte kan oppbevare hemmeligheter i. De finnes i alle de originale fargene, og man kan til og med bygge med dem! Nerdelykke!

Neste J ut står for Jo Nesbø. Denne talentfulle mannen har jeg kanskje mest respekt for som solo-artist (albumet Karusellmusikk må være noe av det mest poetiske og skrudde som noen gang er spilit inn og gitt ut i Norge), men de fleste kjenner ham kanskje som forfatter, og dessuten som en del av Di Derre. Ettersom Mor alltid har vært glad i Di Derre, forbinder jeg musikken deres med henne, og med bilturer, hveteboller og solbriller. I kveld skal Søstrene Suse og Mor på konsert sammen - det blir altså Jentekveld med allsang og klemmer og mimring! Jeg gleder meg!

Så kommer den kanskje heftigste J-en av dem alle. I går intervjuet jeg John Cleese over telefon. Oi. Ja. Det er helt sant. Jeg snakket med et av mine største forbilder, en av verdens mest kjente underholdere, som har fått meg til å le hele livet. Vi konverserte i omtrent et kvarter, og vi lo og hadde det hyggelig, selv om jeg trodde at jeg skulle forgå av nervøsitet i forkant, og nå en stund i etterkant er jeg fortsatt litt satt ut. Som journalist får man anledning til å treffe og snakke med mange spennende mennesker; jeg er så glad for at jeg kan gjøre slike ting! Dere skal få høre intervjuet når det blir gjort tilgjengelig på nettsidene til Radio Nova. Oi, oi, oi.

Forresten: Sist jeg skrev et innlegg med lignende tittel var jeg i en nesten skummelt lik situasjon. Da som nå var det noe som ble feiret på forskudd, og nå som da reiser jeg til Tyrkia den påfølgende dagen. For et sært sammentreff!

Vi skal altså tilbringe den neste uken i Tyrkia for å feire bryllupsdagen til Suse-foreldrene, så det er ikke sikkert at det kommer til å skje stort her inne, men jeg ønsker alle en super uke, og så snakkes vi igjen om en stund!

15 kommentarer:

  1. Jeg digger kaken! Jonas er heldig som har deg..! Kos dere på Tyrkia-tur! Når er det dere drar..?

    SvarSlett
  2. Så mye bra at man vet ikke hvor man skal begynne! Jonas er superheldig, hipphipphurra for Jonas! Og jeg er så glad på dine vegne for intervjuet med John Cleese, jeg gleder meg sånn til å høre på!

    Og riktig god tur til Tyrkia, det blir rart å ikke se det fine smilet ditt på ei hel uke. Smil og vær glad og ha en fantastisk velfortjent og deilig ferietur <3

    SvarSlett
  3. Og dessuten, det er så morsomt at da jeg trykka på linken til forrige innlegg så dukka filmen jeg akkurat har sett med mamman min opp! :)

    SvarSlett
  4. J-helg <3 Gratulerer så mye til Jonas. Kos deg masse!

    SvarSlett
  5. hihi, fantastisk kake!
    god tur til tyrkia:)

    SvarSlett
  6. Så utrolig mange fine J'er!
    Gratulerer så mye til Jonas, og fy så gøy å snakke med selveste John Cleese! Og jeg må si jeg er misunnerlig på Di Derre konserten, skulle gjerne vært på den selv. Men jeg fikk i det minste med meg Jarle Bernhoft! :D

    SvarSlett
  7. Ih, so herleg! Og den kaka såg fortreffeleg ut.

    SvarSlett
  8. Wow! John Cleese! Du er flink og fin!

    SvarSlett
  9. J er den beste bokstaven! J for Johanne, hurra!

    SvarSlett
  10. så fin du er som lager kake til kjæresten! og jeg kommer nesten ikke til å nevne at du har pratet med john cleese i telefonen fordi jeg er så sjalu at jeg klør!

    SvarSlett
  11. Så mange fine ting og jeg fikk orntli lyst på kake nå :) Ha en flott tur!

    SvarSlett
  12. Oi, John Cleese??? Wow. Bare, wow.

    SvarSlett
  13. intimitet og suksess , hva annet...? sma ting som gjor deg bra!det er din aere!!takk for di derren . bruno

    SvarSlett
  14. Det er ikke så lett å svare på kommentarer når man er på ferie uten datamaskin og dessuten ikke har smarttelefon, men mange takk for alle hyggelige hilsener! Resten av J-helgen og den påfølgende ferien ble kjempebra. Håper alle har hatt en fin uke!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!