Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 26. oktober 2011

Fargefunn: Gul

Høsfargene holder stand, og til ære for de store haugene av høstløv, er det gult som gjelder. Tid for Fargefunn!

For første utgave og forklaring av konseptet, ta en titt her!

Gul er en glad farge. Gult har mange assosiasjoner, og omtrent samtlige er positive! Gult representerer solskinn, styrke, blomster, ballonger, varme, vennlighet og andre joviale ting og egenskaper. I alle fall for meg. Dessuten finnes så mange nyanser, fra forfriskende sitrusgul til varm solsikkegul, og de er alle oppløftende!

Mitt CC-søk hos Flickr på ordet "yellow" ga 632 275 resultater. Her er mine fem favoritter.

Alle bilder er lånt og linket

Det nest nederste bildet er jeg ikke en gang helt sikker på hva forestiller, men det får meg til å smile! Er det et slags telt? Jeg får lyst til å hoppe rundt blant de varmgule veggene, kanskje på jakt etter en knallgul frosk, etter å ha kjørt en sjarmerende sitrongul bil gjennom et pent landskap. Først måtte jeg gå hjemmefra, så klart, ned gjennom den gulmalte trappeoppgangen. Om jeg fikk fatt i frosken, kunne den sittet på skulderen min, og så kunne vi ruslet til en strand med en blomstergul bod og sett på solnedgangen. Haha, for en dag.

Etterhvert vil de hyggelige høstfargene våre bli borte, og da er bilder som dette ekstra fine å ha i bakhånd. Inspirerende!

God, gul onsdagskveld til alle!

9 kommentarer:

  1. Jeg elsker dette konseptet! Fine, fine bilder! Og gult er jo en skikkelig glad-farge..!

    SvarSlett
  2. Åh, fargeinnleggene dine <3 fine favoritter!

    SvarSlett
  3. hei,... for meg representerer den gul, i gullet og solen, og dens straler dart varme; lettere at han er far til psychologi...som du kjenner meg litt skoyeraktig luftig, og barnslig , gir jeg deg velkommen med denne ( Hellas,tyrkia)... youtube "arik eistein" shek she navo.....quelle vienne juste d'elle meme, la paix.og hvis: vakker sjel og menneskelighet som en gave " arik einstein" now you are here.... til dere damer, oyekast til himmelen gull .vennlig bruno.

    SvarSlett
  4. Synne, den frosken der må du ikke sette på skuldra! Jeg tror det er en pilgiftfrosk, de er dødsgiftige! Men innmari fine da :)

    SvarSlett
  5. Jeg liker fargeinnleggene dine! <3 Og gult er fint! Spesielt solskinn :)

    SvarSlett
  6. gul er favorittfargen til mamma :)

    SvarSlett
  7. Jeg er enig med dere, gult er kult og fint og festlig!

    Bruno: Haha, for en morsom velkommen hjem-video!

    Therese: Oi, det er bra du passer på! Da får den sitte på en pinne eller noe i stedet. Jeg synes det er så kult at det finnes dyr som er giftige i seg selv! Man tuller ikke med pilgiftfrosken, liksom.

    SvarSlett
  8. Gul e ein skikkeleg gladfarge! Ska hugse på den når alt lauvet e vekke.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!