Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 31. oktober 2011

Happy Hallowe'en!

Jeg sier det igjen, la det være hevet over enhver tvil: Jeg elsker høytider og merkedager, og jeg er en barnlig sjel. I dag er det engelsk allehelgensaften, eller All Hallow's Eve, eller Hallowe'en. Hipp hurra for det!

Min Halloween-interesse ble ekstra stor etter at jeg bodde et år i Irland, ettersom skikken opprinnelig er irsk. Det var interessant å se hvordan folk markerte dagen med kostymer, skummel musikk og spesielle tilbud i butikkene, alskens dekorasjoner overalt og ikke minst store gresskar og enda større smil. Grøssende god stemning.

De siste fire, fem årene har jeg vist film i forbindelse med Halloween. Filmen er den alltid inspirerende og høyt elskede The Nightmare Before Christmas. Like herlig musikk, humor og estetikk i dag som da den kom i 1993.


Filmkvelden ble lagt til i går, ettersom mine mandager er travle. Jeg tente lys, trakk te og inviterte gode venner. Jeg hadde kjøpt lakrisgodt som skulle forestille biller (men som viste seg å bare være båter med ulike farger og smaker - nuvel!) og funnet frem noen gamle skrekksamlinger som gjestene kunne bla i mens vi ventet på kaken i ovnen.


Flaggermusene fra i fjor fikk være med og leke, og de fikk selskap av mitt søte, grelle spøkelse.


Knerten var utkledd som mumie for anledningen, hoho, og passet på Spotify-spillelisten min. Den finner dere her!


I dag er det altså selve dagen, og jeg har på meg toppen fra dette innlegget - Cruella De Vil er en skummel skurk, og passer godt på en dag som denne! Pulten min på jobb ser dessuten slik ut for øyeblikket.


Jeg spiser ikke egentlig smågodt, men det er fint å ha noe å by på når kollegene kommer innom for en klem!

I år rekker jeg ikke å lage noen Jack-O'-Lantern, for jeg har mange møter på planen for kvelden, men det pleier jeg å gjøre. Jeg elsker den søte lukten av stekt gresskar som sprer seg i rommet når man tenner telyset inni!

Som en siste allehelgens-oppfordring: Om dere ikke har besøkt Google i dag, så gjør det nå. Trykk på bildet og smil.

Happy Hallowe'en, alle sammen!

9 kommentarer:

  1. kul video på google! takk for tipset!

    SvarSlett
  2. Du er søt! Og selv om jeg ikke synes du er så veldig skummel, så kan vi godt late som bare i dag! Hihi.

    Håper du får en fin dag!

    SvarSlett
  3. Gledelig Allehelgensaften, Synne-søta! Skulle gjerne vært med på filmvisning i går, selv om konserten vi var på var fantastisk!

    SvarSlett
  4. Haahahaha, knertenmumien <3

    SvarSlett
  5. Hahah, måtte le av knerten, likte den! Og googlevideoen var så bra at eg måtte sjå den ein gong til sjølv om eg hadde sett den før. Happy halloween!

    SvarSlett
  6. The Nightmare before Christmas <3

    Hahaha, tenk at du har teipet Knerten! :) Heia Google, de er morsomme av og til :)

    SvarSlett
  7. ja ," kul" t video ; og goy for halloween til deg.jeg er ikke for dette.rotte:" hallow " forste til helige? sa : private spok dum: -when phone call: "hallo".."oui"en ; ici la "grosse "(slang kvinne)six trouille ..(frykt).jeg har sett i tv: replay arte gala bolchoi. vidéo. arte tv/fr videos/ bolchoi...det beste . svaert god tid fra kort dagen for.bruno

    SvarSlett
  8. Så gøy at dere også ble begeistret av Google-videoen! Skulle hilse fra Knerten, han syntes det var hyggelig at dere likte kostymet hans!

    Maren: Jeg er kanskje ikke så skummel, men jeg gjorde i hvert fall et realt forsøk på mandag! Muahahah!

    koffeine: Fint å høre om konserten, det virket som et godt alternativ den kvelden! Ny sjanse neste år!

    Josefine: Nesten alt Tim Burton noen gang har vært borti <3

    Bruno: Hallo-oui-en, haha! Takk for tipset, Arte har visst mange interessante videoer fra Bolchoi!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!