Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 5. oktober 2011

Sett på runden: Fine omgivelser og søte sykler

Lørdagens postrunde ble kort, for nesten all posten var pakkepost! Det er tungt og tar mye plass, men man bruker lite tid på å levere pakkene, og det er ekstra hyggelig å dele ut noe som man vet at folk blir glad for å få!

Ute-Oslo er en fin arbeidsplass uansett årstid, men jeg er ekstra svak for gryende høstfarger og sensommersol.


Enkelte områder er dessuten ekstra koselige, med pynt i form av for eksempel stilige stener og pene blomsterbed.


Fint at det fortsatt blomstrer rundt omkring! Jeg klarer ikke holde liv i noe som helst, hverken ute eller inne, men det må være hyggelig å jobbe som gartner og se at folk setter pris på jobben du gjør - jeg trives med slikt arbeidsmiljø!

Dessverre hadde noen tatt seg til rette i en av oppgangene, og det er ikke like hyggelig...


...men i en annen var vinduene intakt, alle fire.


I en bakgård sto tre klassiske damesykler ved siden av hverandre. Slike syn gjør meg glad - lurer på om eierne kjenner hverandre, eller om de parkerer syklene sine side om side uansett, fordi de ser at det ser fint ut!


Neste gang jeg bor slik at det er praktisk, vil jeg skaffe meg sykkel igjen. En sånn tradisjonell, feminin sykkel med bagasjebrett, myke former, fin farge og gjerne kurv og/eller kjedebeskytter - kjempesjarmerende!

Helt mot slutten av runden, da nesten all lørdagsposten var levert ut, traff jeg på en enhjørning.


Den ønsket meg en fortsatt fin lørdag, og slik ble det.

15 kommentarer:

  1. De postrundene dine er så koselige!

    Åh, åh, syklene. Fine! Spesielt den rosa der, hadde ikke sagt nei takk til det. Og så søtt at alle tre stod ved siden av hverandre.

    SvarSlett
  2. Du er den søteste jeg vet om Synne, jeg elsker å lese om postjobben din! <3

    SvarSlett
  3. Å, jeg er så svak for feminine sykler.. Jeg må nesten fortelle deg om min egen.. Den er nydelig og lyseblå, med runde former, stort styre og et skikkelig stort, hvitt konesete med fjøringer + kjedebeskytter! Sa jeg at den var lyseblå?!

    SvarSlett
  4. Du er verdens koseligste postbud, vil jeg tro :)

    SvarSlett
  5. så gøy det må være å jobbe som postbud. Hihi.
    Gleder meg til den dagen jeg skal bo i Oslo. I mellomtiden kan jeg jo bare lese bloggen din!

    SvarSlett
  6. Såå fine sykler <3

    SvarSlett
  7. jeg liker disse innleggene dine. skulle ønske jeg klarte å ha noe sånne tema-innlegg. eller, jeg har jo 'i min drømmeverden', men er ikke så flink til å holde den i live, hehe.

    SvarSlett
  8. Høsten er så vakker. Det jeg kanskje liker aller best med denne årstiden er at jeg kan handle inn strømpebukser og knestrømper og tulle store skjerf rundt halsen. Og selvfølgelig, rusle i det fargerike løvet som pynter bakken.

    SvarSlett
  9. Jeg liker postrundene dine veldig godt!

    SvarSlett
  10. visste du som faktisk; over andre ting, leser jeg:"Dromme og hjulet"( j .Bjorneboe); og er dag bildene kom bratt, som under tid krysset moderne spokelse, sa "surrealist" og fin overraskelse. sant a si , bra takk. p.s sykler er ogsa sote .vennlig .bruno

    SvarSlett
  11. SÅ fint det egentlig høres ut å levere post. Tipper du noen ganger blir kjempenysgjerrig på hva som skjuler seg inni brevet - særlig hvis kovolutten er skikkelig fin og har nydelig snirklete skrift på..

    SvarSlett
  12. Ingrid: Ja, de sto liksom og viste seg frem sammen! Hadde takk imot, jeg også!

    Hege: Den høres ut som en skikkelig drømmesykkel, hoho!

    johanna: Hihi, det må du gjerne gjøre! oslo er en flott by som jeg er veldig glad i, og som jeg håper du også vil trives i når den tid kommer!

    tinekatrine: Burde være flinkere til å følge opp enkelte "spalter", jeg også, men denne er lett, for jeg går stort sett hver lørdag, og ser alltid fine og morsomme ting!

    Silje: Enig, det er så fint ute nå!

    Bruno: Den har jeg ikke lest, men den høres spennende ut!

    sitrende: Det er virkelig en veldig fin jobb, og jeg kan love deg at jeg blir nysgjerrig når jeg står med pakker eller håndskrevne brev i hendene!

    SvarSlett
  13. Åhh, jeg blir alltid så glad av å lese denne bloggen! Superkoselige bilder :-) Å jobbe som postbud virker kjempegøy!

    SvarSlett
  14. Så hyggelig å høre, Ashild! Takk skal du ha. Jeg stortrives ute med lørdagsposten! Fortsatt god helg!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!