Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 14. juli 2011

Søttitallssjarmøren

Jeg har plukket opp en liten sommersnue, så jeg drikker søt te og spiser c-vitaminer for å jage den vekk. Jeg velger å tro at sånt hjelper, og da gjør det jo det! Dessuten liker jeg å beskytte halsen når jeg er litt redusert, for halsvondt og stemmesvinn er ikke noe særlig (spesielt ikke når man driver med radio, haha). Da jeg skulle se fransk film med Ine i går kveld, og ville være både sommerlig og fornuftig tildekket på én gang, så måtte jeg tenke litt.

Vi hadde sett oss ut Les Parapluies de Cherbourg, en musikalsk klassiker fra 1964, som gikk på Cinemateket.
Det sier seg selv at man må ha kjole på en slik kveld!


Etter litt leting fant jeg en utmerket kjole for anledningen. En stripete sjarmør fra søttitallet! Den dukket opp i et klesskap i det store hvite huset hjemme, og den ble kjøpt og brukt av min mor i Elverum for over tredve år siden. Jeg var litt trøtt og litt forkjølet, men kunne både være varm og føle meg fin i denne festlige saken.


Jeg må innrømme at filmen ikke ble noen umiddelbar favoritt, på grunn av det som etter min mening var en litt slitsom type konsekvent sang (filmen har ikke sangnummer med rim og oppbygging, slik man gjerne forventer, men alle replikker blir synget i stedet for sagt, uten noe egentlig system). Jeg er likevel glad for å ha sett den, for jeg likte de sterke fargene og den gripende historien, og jeg er fornøyd med å ha gitt denne kjolen dens første bytur!


Beltet hører ikke til kjolen, men det pleide også å tilhøre Mor, og ble visstnok kjøpt litt senere. Det originale gule beltet kan dere se i bruk sammen med olakjolen! Jeg er glad i midjebelter, for de skaper former selv om man egentlig ikke har noen, og passer derfor perfekt for meg. Smilet er riktignok det viktigste tilbehøret!

6 kommentarer:

  1. Fine, fine Synne. Og så søt du er på håret nå! Jeg savner deg skikkelig. Håper formen blir bedre, at te og vitaminer gjør nytta si. Men husk hva vi har lært av Friends; når man er forkjøla får man sexyvoice!:D

    SvarSlett
  2. Heia 70-tallet! :)
    Og fine sandaler, jeg har prikk like i skapet ;)

    SvarSlett
  3. Siste bilde er min favoritt!

    SvarSlett
  4. Maren: Jeg savner deg også! Både sommersveisen og sexystemmen er nå på plass, hahah!

    Josefine: Ja, det er sannelig mye morsomt å hente fra den tiden! Sandalene er både fine og gode, synes jeg - så gøy at du har de samme!

    koffeine: Hihi, fjasefjeset hører med. Hadde sikkert noe med den fabelaktige fotografen å gjøre...

    SvarSlett
  5. Åh jeg elsker paraplyene i cherbourg! jeg så den jo som teater i stockholm nå nylig, og gråt og gråt og gråt for det var så fint. hvis du ikke likte denne, kan jeg anbefale jaques demys les demoiselles de rochefort, som også er med catherine deneuve, men er mer som er tradisjonell musikal:)

    SvarSlett
  6. myldretid: Takk for tipset, den skal jeg sjekke ut! Jeg er egentlig veldig glad i musikaler, men det må fenge og føles naturlig rent musikalsk, og slik opplevde jeg ikke denne.. Catherine Deneuve er nydelig, da!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!