Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 26. september 2011

Tid

Vet dere, jeg samler på et servise. Jeg begynte i 2008, da jeg studerte statsvitenskap i Molde og hadde lørdagsjobb på Christiania GlasMagasin. Jeg smilte og solgte og pusset og pakket, og det var liksom helt naturlig å finne seg en favoritt blant de mange nydelige seriene til Porsgrund Porselen. Jeg valgte Tid.


Tid er et ensfarget og elegant servise i hvitt benporselen. Det er både klassisk og moderne på én gang, og passer til ulike bord og alskens anledninger. Foreløpig har jeg bare fire middagstallerkener og to kaffekuverter, men jeg gleder meg til å fylle ut samlingen litt etter litt - sånt kan man kose seg med! Voksenpoeng!

Alle delene har fin fasong, behagelig størrelse og dekor i form av et enkelt relieff.


Relieffet består av organiske og litt ujevne sirkler, basert på et utsnitt fra en 64 år gammel eikestamme. Man ser og kjenner årringene i treet. Fint, ikke sant? Vær og vind ligger i ringer rundt morgenkaffen min!


 Jeg ser frem til å dekke opp med Tid i fremtidige middagsselskaper!

11 kommentarer:

  1. Et ordentlig voksenpoeng, men veldig fint var det! Jeg samler ikke på noe eget selv, ikke foreløpig i hvert fall, selv om jeg har sett meg ut noen fine glass og skåler fra Rosendahl.

    SvarSlett
  2. Tid er kjempefint! Jeg samler jo på Iittala Teema, men jeg ser stadig andre serviser jeg får lyst til å samle på. Masse voksenpoeng på meg! Fint at vi kan kompensere med litt Disney og sånt. :)

    SvarSlett
  3. Må bare si at jeg likte Ine sin kommentar, veldig godt! :) Må innrømme at jeg begynner å interessere meg for slikt som gir voksenpoeng selv.

    SvarSlett
  4. Kjempefint servise!! Nydelig symbolikk..

    Vi fikk servise til bryllupet (som vi hadde ønsket oss da).. Vi har Origami i Rosenthal a la carte og syns det er veldig fint.. Men vi skal ha et annet kaffeservise da (tror ikke det finnes kaffeservise i dette)...

    Har lyst på noe fint og feminint fra green gate :-) kanskje blue pale dot..

    SvarSlett
  5. Veldig fint er det! Og jeg liker følelsen av å samle på noe, så blir man ekstra glad når det kommer en ny ting i samlinga.

    <3 til søte deg, takk for klemmer og tekopp!

    SvarSlett
  6. jeg liker best når ingen tallerkener eller kopper matcher, at alle er i forskjellige farger og størrelser, så bordet blir til en regnbue.

    SvarSlett
  7. Du får tromme sammen et bryllup med JonasFlotte- så tenker jeg du får fylt opp samlingen din..haha! Godt tips!

    Klem Kristin

    SvarSlett
  8. Berre namnet 'tid' gjer jo at ein får positive assosiasjonar. Eg tenkjer i alle fall på å ha tid, tid til å ta seg ein kopp kaffe, tid til å tenkje.

    SvarSlett
  9. Linda Terese: Rosendal lager masse lekkert!

    Ine: Teema har så fine former! Ja, enda godt at voksenpoeng ikke går utover den barnlige gleden på andre områder!

    Josefine: Jeg er enig! Det er ofte en gradvis prosess, tror jeg, hvor man oppdager stadig flere ting man kan kose seg med!

    Hege: Kult, Origami er morsomt og stilig! Både Rosenthal og Green Gate har kjempemye fint! To helt ulike stiler, ja, som begge har sine styrker, så de kan jo utfylle hverandre litt!

    Maren: Ja, det er fint når man har noe å kunne belønne seg selv med innimellom eller bli veldig glad for å få!

    tinekatrine: Det er en veldig sjarmerende måte å dekke bord på!

    Kristin: Haha, jeg står nok ikke brud med det første, om det noengang skjer, men det ville sikkert få fart på samlingen!

    Johanne: Ja, ikke sant? Å ta seg tid. Det tenker jeg på.

    SvarSlett
  10. Praktisk og fint er ein uslåeleg kombinasjon, altso!

    SvarSlett
  11. Jeg liker at mønsteret er basert på et ekte naturens mønster.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!