Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 11. september 2011

Sett på runden: Lydbøker og litt trolldom

Gårsdagens postrunde ble skikkelig fin! Jeg jobber seks dager i uken nå, men det går fint, fordi jeg liksom får mer enn jeg mister når jeg går med post. Jeg har mer overskudd når jeg er ferdig enn før jeg begynner, ettersom frisk luft, bevegelse og hyggelige leveranser er oppløftende saker. I går ble det i tillegg fint vær, for en bonus!

Jeg tror det er blitt nevnt tidligere - jeg har et par blinde på ruten min. De får ofte lydbøker i posten, og jeg er jo lidenskapelig glad i både lyd og litteratur, så jeg synes det er kjempekoselig å kunne dele ut slike.


Noen av postkassene ligger i oppganger hvor sollyset tryller på veggene. Litt synd at ikke alle kan nyte synet, så klart, men det er i alle fall til stor glede for lørdagspostbudet.


Andre postkasser ligger i sjarmerende bakgårder. På slike steder føler man seg velkommen!


Etterhvert som septemberkulden kommer snikende, vil disse bakgårdene få fine farger og frostkrystaller å pynte seg med. Jeg liker hvordan skifter i årstid medfører nesten magiske forvandlinger!

Best av alt, uansett vær, er kanskje dette kottet som jeg oppdaget i går. Her kunne en bebrillet gutt ha bodd.


Jeg gleder meg til Pottermore gjenåpner, slik at jeg kan forsvinne inn i Harry Potter-universet på mørke høstkvelder.

Forresten: Tenk at det er ti år siden "terror" ble en del av den vestlige verdens vokabular. Jeg sender tanker til de etterlatte i dag, og da vi var i New York i sommer, var det fint å se at Ground Zero er i ferd med å bli noe nytt og positivt.

I kveld skal jeg se ut på regnet og drikke te og skrive brev. Perfekte søndagssysler. Litt magisk, det også.

10 kommentarer:

  1. Du er så flink til å legge merke til ting andre aldri ville sett. Det er derfor du er så søt! Og god. Og flink.

    SvarSlett
  2. Enig med Maren ^^ du er så flink til å legge merke til småting :-)
    Og jeg er så enig - hver årstid bringer med seg sin egen magi... <3

    SvarSlett
  3. Du er så flint til å SE ting Synne, elsker disse postene jeg blir så glad av de :)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker når sollyset tryller på veggen! Så fint å se, magi på veggen. Og den bakgården du har tatt bilder av ser virkelig koselig ut. Siden jeg bor i en vanlig boligblokk har vi ingen koselig bakgård. I stedet for ser jeg med misunnelse på alle de gamle bygårdene ved siden av oss, og drømmer om alle de koselige bakgårdsrommene som kanskje eksisterer på den andre siden:)

    SvarSlett
  5. å du skriver så søtt. du setter virkelig pris på livet, du :)

    SvarSlett
  6. Eg elskar 'sett på runden'-innlegga dine, så masse fine små observasjonar som får meg til å smile :)

    SvarSlett
  7. Så hyggelige tilbakemeldinger, dere er så snille!

    Linda Terese: Jeg skulle også egentlig ønske at bakgården vår var litt hyggeligere, man man kan i det minste kose seg med å titte inn i andres iblant!

    SvarSlett
  8. Så flinke du er til å finne magien i hverdagen, jeg liker det!! =) Kanskje du kommer med min post? tihi =)

    SvarSlett
  9. true liv i dag : samt sendte du til oss Magie lys og "Rock" oss litt , den merkelige " franchie" jeg er , blaser til deg:-" i kveld, sent , nar jeg skulle kjope min " baguette" jeg slar pa hjornet gaten ved en "pavillon " dekorert som Yoga institutt malt som i Nepal sone; kunne jeg fange grappevingard hvit sugard!! en slik overraskelse, ganske i Paris, kun minutter sener, kunne jeg se kjoringen min veien som soo skinnende gammeldags svart break " Jaguard" jeg apne doren ,og min siamesiske i orientalsk geisha positur pa piano ringte meg ... good witch ... que des beaux reves!...bruno

    SvarSlett
  10. TK: Om du bor i bydel St. Hanshaugen, så kan det godt hende, hoho!

    Bruno: Haha, høres morsomt ut!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!