Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 18. september 2011

Det magiske drivhuset

Noen ganger er bare bildet der - alt du trenger å gjøre er å finne frem kameraet, sikte og trykke ned utløseren.


Klikk. Lyset er fanget. Ekte, inderlig, uredigert.

Dette er drivhuset i hagen til morfaren min i Våler. Siste helg i august var nemlig  Jonasflotte og jeg på biltur. Vi lånte bil, kjøpte boller og tok med masse god musikk, og så bar det først til Morfar for å hilse på, og deretter til hotellet på Rena for å spise søndagsmiddag med Suse-foreldrene. Rart hvordan man kan tilbringe en hel dag i en bil og likevel føle at man utretter noe - jeg er så glad i å være i bevegelse, på vei mot noe fint!

Nå er jeg snart på vei mot Oslo Bokfestival! Jeg gikk glipp av Kulturnatten og Matstreifet på grunn av jobbing (håper mange der ute kunne kose seg med både det ene og det andre!), men i dag skal jeg sitte med smil og kaffekopp og høre flinke folk lese for meg i timevis. Kanskje blir det noen bokkupp også. Søndagsoptimalt!

Fortsatt god helg til alle!

24 kommentarer:

  1. Oi! Det bildet slo pusten ut av meg, det. Så fantastisk! Håper du koser deg på bokfestival, Synne :)

    SvarSlett
  2. Det var et skikkelig fint bilde! Så koselig med biltur - det har jeg lyst til å gjøre snart. Kos deg på bokfestival!

    SvarSlett
  3. Dette bildet var jo verkeleg magisk. Utrulig fint, heilt uredigert! Sjølv redigerer eg nesten aldri bildene mine, det er nesten det som er gøyast.

    SvarSlett
  4. Skikkelig fint bilde, ja rett og slett magisk. <3

    SvarSlett
  5. Åh, så fint! God helg til deg også - det som er igjen av den!

    SvarSlett
  6. Vemodig, - og betagende vakkert!
    En svunnen tid...
    Dette drivhuset har levd sitt eget liv i ganske nøyaktig 10 år.

    Jeg savner tomatene...

    Mor.

    SvarSlett
  7. Åh, det hørtes koselig ut! Håper du har hatt en fin helg :)

    SvarSlett
  8. Så utrolig fint bilde <3 Og håper du koste deg like mye som meg med Oslo Bokfestival og at du har det finfint :)

    SvarSlett
  9. åh, synne! tusen tusen tusen takk for pakke i posten. vart så himla glad.

    SvarSlett
  10. SV: tusen takk! det lover foreløpig godt :)

    og veldig fint bilde, forresten! våler er jo rett ved der jeg kommer fra (fikk et lite streif av akutt hjemlengsel nå). håper du fikk deg noen fine bøker!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for kommentar på bloggen! Og din/dykkar ser jo berre heilt herleg ut, så you've got yourself a new follower :)

    SvarSlett
  12. " largus item liquidis fons luminis ,aetherrius sol, inrigat adsidue caelum candore recenti, suppeditatque nouo confestim lumine lumen.."de meme cette large source de la limpide lumière, le soleil éthéré, baigne le ciel d'un éclat sans cesse renaissant, et sans relache alimente la lumière d'une lumière toujours nouvelle (De rerum Natura ) liber 5 . Lucrèce). Flott bilde gjenom tid og reise skriffter som hjelper boker og sang : Moussorsgsky complete songs piano 1868 . " - chanson d'enfant . au jardin, ha au jardindinet a muri une petite framboise, que le gai soleil réchauffe, que la pluie caress. dans la maisonette a grandi Naninka, et son père l'aime ,sa maman la gate. in our garden tiny garden, alittle raspberry break to flowers, tho' they droop in heat of noon-day night brings cooling in our little cottage ,grows a maid at leisure.pride of father's being , mother's only treasure! bo kadou ah ,bo cadoike virosla matinka; solnishko éé greit, dojlitchek leéit. b sbetlom térémochke birosla naninka; tiatia éi louvit, mamenika golouvit. .... og se etter: "cora vaucaire "( you tube : complainte de la butte french- cancan. j . Renoir ) ha en fin dag . bruno

    SvarSlett
  13. For et vidunderlig lys! Og for en fin helg!

    SvarSlett
  14. Tusen takk for alle fine ord! Jeg var ganske enkelt på rett sted til rett tid i dette tilfellet, og jeg koste meg på bokfestival!

    Johanne: Enig! Jeg redigerer også ekstremt sjeldent. Det er en utfordring å gjøre det beste ut av en situasjon, og dokumentere den der og da på best mulig måte!

    Mor: Ganske fint at selv om drivhuset har vært overlatt til seg selv i ti år, så sprer det fortsatt glede. Jeg savner også tomatene - kanskje grunnen til at jeg er så glad i cherrytomater er at jeg synes de smaker drivhus!

    mariell: Bare hyggelig, så fint at den fant veien!

    Ragni: Morsomt at du kommer fra området, vi har masse familie i de traktene!

    June: Så koselig! Velkommen skal du være!

    Bruno: For en fin barnesang! Så mange språk i én kommentar, haha!

    SvarSlett
  15. jeg har sett på dette bildet en milliard ganger nå. tenk at det finnes så vakre steder i verden! det gjør meg lykkelig.

    SvarSlett
  16. oi, sånn drivhus skal jeg ha når jeg blir stor!! og fint bilde.

    SvarSlett
  17. Oj, så fint! Elsker når bilder ender opp som nesten magiske og overnaturlige på grunn av lyset!

    SvarSlett
  18. Oh, dette bildet likte jeg!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!