Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 6. mars 2011

En annerledes uke

Denne uken har vært annerledes. Det er vanskelig å sette fingeren på hva, men noe har gjort den ekstra flott. Det har skjedd mye hyggelig, og jeg har tilbragt tid med mange fine folk i ulike sammenhenger, men det ligger noe annet under, noe udefinerbart og godt. Kanskje en liten oppsummering vil hjelpe!

Én ting som skiller denne uken fra andre uker, er naturligvis at VM har farget dagene røde, hvite og blå. Byen har vært full av glade mennesker med flagg i hender og på kinn, og man har kunnet si "gratulerer med gullet" til vilt fremmede hele tiden, og på Karl Johan er det storskjerm, kramboder, Munch-inspirerte snøskulpturer og vaffellukt som gjelder.


Jeg har levert semesterets tredje fransk-innlevering denne uken, og trives godt med å sitte og skrive, særlig med telys og te!


På torsdag fikk jeg fin post fra flotte Ine. Et nytt lommespeil til samlingen, med papir og kort og hyggelige ord til! Søtt som få!


Jeg har gledet meg litt ekstra til sommerens New York-tur denne uken, sikkert fordi foreldrene mine ga meg denne. Det blir så bra!


Gavekort på kaffe og goodie bag fra Eger er heller ikke å forakte.


I går hadde jeg fri, det er også spesielt. Vanligvis går jeg med post på lørdager, nemlig. Det er kjempekoselig, og under etiketten Jobb kan du lese om de mange tingene jeg ser på min vei mellom postkassene. I går kunne jeg imidlertid bruke lørdagen til hva jeg ville, så jeg ruslet rundt i byen blant alle VM-entusiastene, og det var fint, og jeg satt i solen og leste, og det var også fint, og jeg spiste lunsj med kjæresten min, og det var kanskje finest. Vi fikk hver vår tekanne og hvert vårt diggbare smørbrød for 70 kroner på det nye tehuset. Grønn appelsinte og grovt brød med røkelakskrem og avocado! Nam!


Mens vi satt og spiste, brukte damen på nabobordet telefonen sin som VM-radio. Vi vant som kjent gårsdagens tremil for kvinner, så til dessert kunne vi få gratis gullbolle hos Deli de Luca. For en formidabel praksis! Da ble jeg glad.
 

I dag er det som kjent fastelavnssøndag, så jeg har spist to boller i dag også. Det er og blir noe av det beste som finnes, altså.

I går kveld var jeg dessuten på bursdagsfest, og i dag har jeg sittet i et solvarmt radiostudio sammen med fine Maren, og i aften får jeg besøk av en god venn. Vi skal se film og spise is, og jeg kan ikke tenke meg noen bedre avslutning på uken.

Har du hatt det fint disse dagene? Fortell, fortell!

5 kommentarer:

  1. Så veldig mange fine ting du har fått gjort denne uka! Et tre ganger tre hurra for bolleentusiasmen, radiovarmen og tehus. Neste uke skal bli minst like bra!

    SvarSlett
  2. Artig med en liten rapport fra VM staden! Så moro med de munch inspirerte skulpturene og du er superheldig som skal til New York til sommeren:-D

    SvarSlett
  3. tusentakk!!. og hej, jeg glemte at det var fastelaven og spiste ingen boller og det er fittetrist. ser ut som en herlig uke, jeg har hatt en fin en selv, selvom helgen var fylt med feber. gjør ingenting det av og til. håper du får en fin uke, denne også!!

    SvarSlett
  4. Det làter bra allt detta! Jag ser att Nespresso nàtt Norge. (Numera föredrar jag Ristretto-versionen, nàgot starkare.)

    SvarSlett
  5. Maren: Jeg vet i hvert fall én ting som vil gjøre denne uken fin, og det er en viss te-avtale på torsdag!

    Ragni: Ja, skulpturene er veldig stilige! Håper du har hatt en fin uke i Bergen!

    Mike Veronica: Håper du er blitt frisk! En god uke ønskes deg også!

    Peter: Det stemmer! Jeg er også glad i Ristretto, og er blitt litt Nespresso-frelst!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!