Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 2. mars 2011

Tehus og andre tirsdagsgleder

Gårsdagen min var så intenst fin, og jeg var glad fra morgen til kveld, og jeg vet ikke engang helt hvorfor. Det var nok en kombinasjon av mange småting som fikk meg til å smile konstant. For eksempel frokost med Taran og to episoder Gilmore Girls...


...et fint skjørt...


...en good hair day og gammelrosa øredobber...


...sunn snacks til pensumlesingen...


...og ikke minst åpningen av det nye tehuset i Lille Grensen, som jeg har ventet på. I går slo de opp dørene!


Jeg har fått høre at det allerede finnes slike tehus i andre norske byer, og vi har jo både rendyrkede tebutikker (som Le Palais des Thés) og te-kaféer (som Tea Lounge) i Oslo fra før, så jeg synes det er drøyt at de kaller seg "Norges første tehus". Likevel er det blitt en koselig kombinasjon av utsalgssted og sitte-ned-sted.

De serverer selvfølgelig et stort utvalg te i alle farger...


...og de har mange kjøp-med-teer og teeffekter å tilby...


...og vil man ha noe å spise, er det også mer enn mulig.


Man slår seg ned i lyse, moderne lokaler...


...og får teen servert ved bordet i en egen liten kanne. Alltid et pluss! Mye te (fire kopper) for pengene (39 kroner).


Jeg benyttet anledningen til å drikke pu erh, en årgangste som er vanskelig å få tak i her til lands. Pu erh er liksom teens svar på champagne, og kan lagres i mer enn 30 år. Smaken er helt spesiell og nærmest jordaktig, og krever litt tilvenning, men det er SÅ godt! Jeg drakk den som het Pu erh gold. Den smakte supert og ga meg en god følelse som varte i timevis, og jeg anbefaler den varmt.

Kvelden kom med Frustrerte Fruer og sjokkis. Ikke dumt.
Hadde du en fin tirsdag?

7 kommentarer:

  1. For en tirsdag! Gilmore Girls er en perfekt start på dagen, altså.
    Jeg gleder meg til å dra på tehuset, og til å prøve den jordaktige champagneteen, hihi.

    SvarSlett
  2. For en fin tirsdag! GG er så bra! Jeg så også to episoder i går, men det var som middagsselskap. Tirsdagen min var ellers ganske fin, med veldig tidlig gruppetime, litt lesing på UB, lang blund da jeg kom hjem, frisk gåtur, frossenpai til middag (det har endelig kommet en som er vegetar, hurra!) og blogging og fin serie på kvelden.

    Så gøy at du har testa ut tehuset! Tetuvalget ser jo flott ut, men lokalene var kanskje litt ...anonyme? Uansett fint med flere steder som vet hvordan man serverer te skikkelig! Skal ta turen en dag. (Kanskje helst sammen med deg.)

    Ha en god onsdag!

    SvarSlett
  3. Det så fint ut der, selv om jeg personlig ville innredet i en litt mindre kantineaktig stil :P Gleder meg til å dra dit en dag da :D

    SvarSlett
  4. Gilmore girls, fine skjørt og tehus... Det høres ut som en knallbra tirsdag, Synne! Jeg også gleder meg til å besøke tehuset! Takk for påminnelsen på veien hjem fra dogmeturen i dag!

    SvarSlett
  5. Det er virkelig å anbefale, flottinger! Ikke de mest hjemmekoselige lokalene, nei, men teen veier opp for den litt sterile følelsen, for den er alt annet enn anonym og kantineaktig!

    Ine: Så flink du var i går! Synes vi skal holde fast ved fredagens frokostkaffe, men håper vi kan få til en te-date i neste uke!

    SvarSlett
  6. Høres kanskje stalkeraktig ut, men må bare si at dere virker som så utrolig hyggelige og behagelige mennesker. Elsker bloggen deres, og håper dere aldri stopper.

    SvarSlett
  7. Oi, Anonym, tusen takk for veldig fine ord! Slike tilbakemeldinger betyr masse, og gjør det ekstra morsomt å blogge. Hyggelig å høre at du vil følge med oss videre! God helg når den tid kommer!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!