Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 24. mars 2011

Grønn torsdag

For en uke siden var det St. Patrick's Day. Som Irland-entusiast feirer jeg alltid. Det er den grønneste dagen i året!


Fine venner hadde fått beskjed om å kle seg i grønt (og fulgt oppfordringen i ulik grad, som dere ser)...


...det irske flagget hang stolt og sentralt...


...og vi spiste hjemmebakte scones, for det fikk jeg alltid i Irland, og drakk veldig god og veldig grønn øl som vår venn Jørn Idar hadde brygget. Grumpy Irish fra bryggeriet Høyt Skum! Gir grønne tenner og god stemning!


Taran hadde også grønne ører, for hun hadde laget seg shamrock-øredobber. Vi pyntet oss og tok turen ut.


Det Norske Studentersamfund var det halvhusfest med konsert og stand-up og ølsmaking og mye annet morsomt. Vi hørte en irsk sjarmør synge drikkeviser i Biblioteket og gikk aldri lei.


Mer grønt øl var på sin plass...


..og til slutt var det nattsending på Radio Nova. Jeg var innendørs utegående reporter. Ja, det går an!

Denne torsdagen har vært litt grønn, den også. Kanskje mest fordi jeg så Rango på kino i går, en absurd animasjonsfilm, så jeg har tenkt litt på denne karen, en grønn kameleon som Johnny Depp gir stemme til:


Rango minnet meg også litt om Pascal, den fryktløse følgesvennen til Rapunzel i den herlige Disneyfilmen Tangled:
Dessuten har jeg spist rask pasta med god olje, fersk basilikum, paprika, pepper og parmesan...


...og så forelsket jeg meg litt i et sjøgrønt skjørt på vei hjem fra biblioteket. Det får dere ikke se før jeg eventuelt har kjøpt det. Kanskje klarer jeg å stå imot fristelsen, og kanskje ikke. Fint var det, i hvert fall.

Håper alle får fortsatt fine og fargerike torsdager!

6 kommentarer:

  1. litt av en grøn dag. Kult at du liker Irland. hvorfor, om jeg tør spørre? :) grønt er uansett bra!! :) Og takk, til deg, jeg hadde en herlig tur! :D

    SvarSlett
  2. Grønt er skjønt! Og jeg synes mintgrønn teller altså :) For en koselig kveld vi hadde. Gleder meg til neste år allerede, jeg. Da skal jeg bli mer original med min grønne snacks, jeg lover.
    :D

    SvarSlett
  3. Så artig med grønt øl! Det gikk vi rundt og lette etter i Dublin på st. Particks dag. Men tro det eller ei: Vi fant det ikke. Meget skuffende.Smaker det godt forresten?

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri smakt grønt øl før! Må prøves :p

    SvarSlett
  5. Irland er fantastisk! Jeg elsket det der, og vil tilbake snarest mulig :D Er grønt øl noe godt? :P

    SvarSlett
  6. Grønt øl er å anbefale, folkens! Det smaker ikke annerledes enn vanlig øl, for fargetilsetningen er helt uten smak. Ølet er altså like godt som ellers, bare mer fargerikt!

    Mike Veronica: Jeg tilbragte et år i Irland som utvekslingsstudent i 2004/2005. Det ble starten på et inderlig kjærlighetsforhold!

    Maren: Jeg synes du gjorde en god jobb både med antrekk og snacks! Du er veldig velkommen neste år også!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!