Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 23. november 2010

Sett på runden: Ungdommelighet og innbruddsforsøk

Lørdagens postrunde var veldig hyggelig, selv om jeg var fryktelig trøtt etter en uke i Paris og en kort natt. Det snødde hele dagen, tidvis ganske tett, og den røde trallen ble hvitflekket og vinterlig.


I Pilestredet Park bor det flere voksne som abonnerer på Donald Duck & Co. og Donald-pocket. Det synes jeg er så koselig! Det er viktig å kunne holde på barnet i seg, tror jeg. Vi har perm på perm med gamle Donald-blader hjemme i Løten, som vi kjøpte hver tirsdag, og som alle i familien leste etter tur. Jeg kan huske at Donald-bladet kostet 15 kroner. Wow, jeg begynner å bli gammel.


Mindre hyggelig var det å se at noen hadde forsøkt å bryte seg inn i en av oppgangene mine. Knust glass er ikke det du ønsker å finne når du skal ut og kjøpe ferskt brød en lat lørdagsmorgen! Jeg ringte sjefen og meldte ifra, og trippet over glasset og inn i oppgangen, slik at beboerne i det minste skulle kunne glede seg over nyankomne brev og pakker.


Nå begynner postmengden å vokse, og jeg gleder meg til julekortsesongen begynner for alvor. Skriv julekort, folkens! Gjør postbudene og mottakerne glade!

Forresten så måtte jeg stoppe og vente en stund på lørdag, slik at en hund i bånd kunne bli slept over veien av eieren sin ("kom da, Peaches!). Den unge damen forklarte at hun nettopp hadde kjøpt det lille vesenet, som var godt påkledd i nordavinden, og at Peaches ikke ville gå på snø. Godt kjøp, tenkte jeg; nå har vi minst tre vintermåneder i vente.

På vei hjem var jeg innom butikken, og der overhørte jeg en jente som rådførte seg med venninnene sine: "Jeg lurer på å kjøpe meg en bolle, for jeg er litt sulten, men slikt blir man ikke tynn av..." Én bolle blir du ikke mett av heller, tenkte jeg, men det finnes langt mer usunne ting å spise. Viktigst av alt: Boller skal nytes!

Ha en fin tirsdag, alle sammen! Jeg jobber med en fransk-innlevering. Bare tre uker til juleferien og én måned til lille julaften, hoho!

2 kommentarer:

  1. Jeg digger de små oppdagelsene på postrundene dine, Synne! Storkoser meg alltid når jeg leser bloggen din! Ha en fin fin dag! Jeg også gleder meg til jul! Klemmer Kristin

    SvarSlett
  2. Veldig hyggelig å høre, Kristin! Takk, det samme - ha en fin tirsdag, du også! I kveld kan vi hygge oss med Grey's Anatomy!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!