Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 10. november 2010

Pynt og Paris

Noen bilder fra lørdagens ball er på sin plass! Vi var på Consenzo, og der hadde vi hele kjellerlokalet å boltre oss i, med dekket bord bak en vegg av glass med gamle flasker og annet fint.


På bordet var det fargerike bordkort som Lise hadde laget.


Vi ble møtt av en masse sprudlevin, som seg hør og bør.


Med damenes tale fulgte komplimenter og kjærligheter. Kjempekoselig!


Det ble altså en stemningsfull kveld med nydelig mat (vi fikk blant annet kastanjer, og det var dødsgodt!), flotte folk i sine beste klær og en masse moro. Jeg liker slike formelle, men festlige sammenkomster!

På lørdag reiser jeg til Paris. Det blir så bra. Det er eksamenslesning og innleveringer som gjelder i Oslo for tiden, så jeg ser frem til et avbrekk med fransk livsnyteri og kontinental sjarm, med vin, ost og oppdagelsesferder. Turen blir en blanding av studerelevante ekskursjoner og aktiviteter, ettersom jeg skal møte en foreleser og en del klassekamerater der nede, og ren turistifisering. Jeg har bare vært i Paris én gang før, og likte byen og stemningen veldig godt. Dessuten blir det fint å være omgitt av det franske språket, og å kunne lese skilt og menyer og høre deler av samtaler på fransk. Hoho! Jeg blir borte i seks dager, og kan ikke love noen innlegg i mellomtiden, men om jeg ber pent, får jeg kanskje låne en PC og skrive noen ord innimellom. Jeg skal bo hos en god venn, Marius, og det gir meg enda en grunn til å glede meg. Vi skal rusle rundt i gatene og spise på fortauskaféer og klemme masse. Igjen: Det blir så bra!

Jeg er nå oppe i sju hemmeligheter; sju julegaver gjemmer seg i leiligheten vår. Det har vært snø i luften de siste dagene, og jeg gleder meg sånn til desember! Da kan jeg slippe løs all forventningen og begynne med forberedelsene for alvor. Kos og presanger for alle pengene. Bokstavelig talt, haha.

Ha en fin onsdag, alle sammen!

2 kommentarer:

  1. God tur Synnesnuppa!!!! Mangez et buvez bien, et profiter de tous que la France a à offrir de bonnes choses!

    SvarSlett
  2. God tur kjære deg! Ser ut som du har kost deg på ball iallefall (hoho,et lite rim!)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!