Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 5. november 2010

Helg, høytlesning og hemmeligheter

Kvelden har kommet, og det samme har helgen. Denne uken har jeg hatt to innleveringer og to muntlige prøver, så det føles godt å være ferdig og kunne slappe helt av! Jeg har leiligheten for meg selv, ettersom Taran skal jobbe på hotellet i morgen, og har reist hjem for å tilbringe kvelden med jentegjengen i Løten. Jeg på min side har tenkt å se en norsk film, Sønner, som sies å være veldig bra. Den er sikkert ganske ubehagelig, for den handler om overgrep og ulykke, men jeg har lys og te og sjokolade for å løfte stemningen.

På vei hjem fra Blindern i dag så jeg denne på fortauet:


Også gummistrikker kan gjøre en glad!

I morgen skal jeg gå med post, og når lørdagskvelden kommer, skal jeg på ball. Nærmere bestemt Jubilæumsball med Corpsus Juris, den musikalske juss-foreningen der kjæresten min er hovmester. Jeg er mer enn klar for gallaantrekk, god mat og drikke og godt selskap! Jeg er så heldig å få anledning til å delta på ball/galla tre ganger i året. Det er så morsomt med noen muligheter til å føle seg fin, sånn på ordentlig, sånn prinsesse-fin! Fotsid kjole er obligatorisk, og jeg har funnet frem svarte hansker og høye hæler, noe som i seg selv er spesielt (som jente på over 1.80 bruker jeg stort sett flate sko). Nå har jeg også fått kjøpt meg lommelerke, slik at jeg kan invitere bordkavaleren min på konferanse/konferens. Alt er klart, med andre ord! For denne kvelden og for alle formelle kvelder som følger!

I går var jeg forresten på konsert på Elm Street. Viper Cult, bandet som kjæresten min spiller i, varmet opp for lett legendariske Backstreet Girls. Det så litt slik ut:


Det var masse folk og kjempestemning, så det ble en heftig torsdagskveld!

Søndagen blir rolig og fredelig, håper jeg, men får ett litt spesielt kulturelt innslag: Jeg skal lese på Litteraturhuset, der det arrangeres Polske dager for tiden. På søndag klokka to blir det forfattermøte med Wojciech Kuczok, og de trengte noen som kunne lese et utdrag av hans roman Gnój, oversatt til norsk. Jeg har alltid likt å lese høyt, og syntes dette hørtes ut som en spennende utfordring. Jeg gleder meg! Arrangementet er gratis, så ta gjerne turen!

I dag har jeg kjøpt tre julegaver, så nå er jeg oppe i fem totalt. Jeg ELSKER gaver! Julegavene skal planlegges og kjøpes inn god tid i forveien, synes jeg, og gjerne over nett. Da kan man få pakker i posten med jevne mellomrom, og man kan smile ved tanken på hemmelighetene sine, de mange presangene som ligger og venter på sine respektive mottakere. Dessuten slipper man stress, store folkemengder og å bekymre seg for at noe skal bli utsolgt. Jule- gavehandelen er noe man skal kose seg med! Det gjør i alle fall jeg.

Håper du har mange morsomme hemmeligheter og at du får en fin fredagskveld! God helg!

4 kommentarer:

  1. SÅ fantastisk fint blogginnlegg Synne! Moro at du fikk med et bilde fra konserten og, sånn at jeg fikk en liten smakebit av det jeg gikk glipp av.. Kos deg med julegaveshopping og ball :)

    SvarSlett
  2. Så fint :)
    Og at du finner sånne fine ting på vei hjem og ikke minst legger merke til hvor fint stikken ligger der... Det liker jeg :)

    SvarSlett
  3. Takk skal dere ha! Ha en fin uke!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!