Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 27. mai 2010

Snart ferie!

I dag er det torsdag, og om én uke er det torsdag igjen, og da vil sommerferien være et faktum. Hurra!

Denne uken har først og fremst handlet om lesing og LOST. På mandag så jeg den aller, aller siste episoden sammen med en venn, og jeg var trist og tung i hodet i flere dager etterpå. Jeg er ganske flink til å leve meg inn i alskens fiksjon, og LOST har vært ekstremt engasjerende helt fra begynnelsen. Jeg har fulgt serien slavisk siden da, altså i seks år, og det er som om jeg har truffet en gjeng venner ukentlig hele veien, som jeg nå ikke kan henge med mer
- er det rart man blir trist når det hele er over?

Godt å ha en DVD-boks parat dersom savnet blir for stort

Når det gjelder lesingen, er det bare snakk om å gjøre det lystbetont! Musikk, hjemmebakst, grønn te og mørk sjokolade er blant mine viktigste våpen i kampen mot kjedsomheten. Jeg har sittet hjemme med pensumbøkene hele denne uka, egentlig, og det har stort sett vært veldig greit. Jeg synes det er fint å ha dagen til disposisjon og kunne ta pauser når jeg vil, og ettersom jeg har lest ganske jevnt dette semesteret, er det repetisjon som gjelder. Oversikt, det er dét jeg er ute etter... Jeg føler meg ganske klar både for morgendagens fransk-eksamen og neste ukes hjemmeeksamen i medievitenskap. Blir godt å få dem unnagjort, og flott å få ferie!

En siste ting før jeg forsvinner inn i fransken igjen: Tirsdag var Towel Day, en årlig feiring av forfatteren Douglas Adams, som har skrevet The Hitchhiker's Guide to the Galaxy-bøkene. Gjett hvem som, også i år, gikk rundt med et håndkle hele dagen? Det skulle da bare mangle!

~
.En hjelpsom banankake og et nerdete håndkle

Nå har jeg snart gått gjennom alt på studie-planen for i dag, og kanskje blir det en liten torsdagspils når kvelden kommer. Det har jeg fortjent!

1 kommentar:

  1. Lykke til med alle eksamener kjære skjønne Synne!!!! Hold ut- ikke lenge til ferie!! Stor klem Kristin

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!