Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 9. mai 2010

Sett på runden: En heftig drage og et pent par

Det var mye post denne lørdagen, men været var helt herlig, så selv om runden tok lang tid, ble det en fin opplevelse. Blant posten var det naturligvis mye rart, og det er alltid hyggelig å levere pakker.

Spennende pakker fra fjern og nær!

Runden min begynner i Pilestredet Park, et nytt og moderne leilighetskompleks mellom St. Hanshaugen og Bislett. Her er det skulpturer, fontener, frukttrær og andre stemningsskapende elementer. For ikke å snakke om en helt spesiell lekeplass:

I sanden blant apparatene ligger et uhyre på lur! En DRAGE!

Seeee, så fin!

I forrige uke så jeg How to Train Your Dragon på kino, og den var morsom og engasjerende og hadde kjempeflott musikk. Dessuten var den ordentlig imponerende rent visuelt, med ekstremt godt integrerte 3D-effekter. Drager er og blir fascinerende skapninger, selv om de kanskje ikke heeeelt finnes, og de dukker opp i så mange forskjellige utgaver! I filmen hadde de latt seg inspirere av katter, og resultatet var lekkert. Er du glad i drager, slik som meg, bør du gå på kino nå! Eller ta en tur til Pilestredet Park, da.

Etter at jeg er ferdig i Parken, fortsetter runden min opp mot Majorstua, langs nedre del av Hegdehaugsveien. I ett av byggene er det tre oppganger, som alle er forseggjorte og flotte.

Polert tre og vinduer med farget glass...

...fine detaljer på veggene...

...og, på solrike dager, lys som leker på postkassene.

Også Vår Frelsers Gravlund lå badet i sol denne lørdagen. Jeg må krysse kirkegården for å komme fra én del av runden til den neste, og det synes jeg egentlig er ganske greit, selv om post-trallen min skrangler en del. Jeg prøver å bråke så lite jeg kan, og håper at eventuelle sørgende ikke tar seg nær av min arbeidsrettede tilstedeværelse. Det virker riktignok på meg som at de fleste bruker Gravlunden mer som en park, for jeg ser mange slappe av på benkene med kaffekopper og mobiltelefoner. Denne lørdagen så jeg dessuten et eldre par sitte i en skråning, blant tusen blåklokker, og det var så hyggelig å se at jeg måtte ta en pause og spørre pent om lov til å ta et bilde. Det fikk jeg, og her ser du dem:

Tenk, så fint å ha det sånn.

Lørdagskvelden og -natten tilbragte jeg på Radio Nova, og i dag har jeg tatt livet med ro. I morgen blir det konsert med Radioresepsjonen og Kringkastingsorkesteret på Rockefeller, så Taran, vår storebror Gaute og jeg er sikret en knallstart på uka.

Håper dere har hatt en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Så skjønn du er Synne! Herlige bilder, og inspirasjon til et langt og godt liv med våre respektive når vi ser "blåklokke-paret" Ha en glitrende fin mandag vennen! Store klemmer Kristin

    SvarSlett
  2. Hihi, så søtt blomsterpar. Og mange koselige bilder! Jeg liker sett på runden-blogging. Skal tro hvor mange postbud det er som tusler rundt med kamera, og tar bilder av fine folk og drager? Jeg tror du er unik. :)

    SvarSlett
  3. Jeg er heldig som har en så hyggelig jobb! Ha en fin uke, alle sammen!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!