Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 8. mai 2010

Opp på taket, ut på lufta

Sola er tilbake for fullt, og det er digg. På dagens postrunde kunne jeg more meg over synet av fornøyde Oslo-borgere med solbriller og smil på hver eneste benk, gressplen og uteservering.

Nå er jeg hjemme i Heimdalsgata, og lørdagsgrøten står på komfyren og lager koselig putrelyder. Taran er på Rena med noen venner denne helga, så jeg kan spise all grøten selv! Nam!

I går kveld ble takterrassen brukt for første (og langtfra siste) gang denne sesongen. I stedet for bakgård, har vi en diger terrasse med god utsikt og behagelige møbler, som vi deler med byggene rundt oss. Det er litt kronglete å komme seg opp dit, men det er verdt det, og i fjor høst var vi flinke til å benytte oss av tilbudet. I går gikk altså startskuddet for Bruk av takterrasse 2010. Kjæresten min og jeg kjøpte ta-med-mat og slo oss ned i kveldssola, og ble sittende til den gikk ned; en fin avslutning på fredagen. Jeg drakk dessuten kaffe med en bardomsvenninne i går, og det er alltid koselig. Det er rart hvordan grunnlaget ligger der, hvordan man fortsatt kan ha det hyggelig sammen, selv om man nå kanskje ikke ser hverandre mer enn en gang i året. Noen ting endrer seg ikke.

Jeg skal tilbringe denne kvelden - og natten - på Radio Nova. Sorgenfri, programmet jeg bidrar til, skal ha nattsending! Hver lørdag kan én av Novas mange redaksjoner ta ansvaret for å fylle natten med fjas. Vi går på lufta ved midnatt, og skal sende frem til klokka seks i morgen tidlig. Jeg gleder meg! Jeg kommer sikkert til å være trøtt i en uke etter dette, men det får så være... Vi har skaffet et band som skal spille den første timen, et såkalt balkan-boogie-band, så det blir spennende, og de neste fem timene kan vi fylle med hva vi vil. Det blir i hvert fall øl og vin, kake, partyhatter, ballonger og smellbonbon'er!

Kort sagt: det blir fest på Radio Nova i natt, og du er herved invitert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!