Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 6. mars 2010

Rave på radioen

Denne lørdagskvelden er jeg skikkelig stygg. Med vilje. Det er foreningsfest på Chateau Neuf, studentenes høyborg, og alle studentforeningene har hvert sitt tema. Radio Nova har valgt et "rave to the grave in Berlin"-tema; sliten joggebukse møter glitter og glowsticks! Nå sitter jeg i Novas lokaler og venter på at festen skal begynne, så jeg har tid til å skrive litt. Det summer i datamaskiner på alle kanter, og jeg har planlagt morgendagens sending. Jeg er en del av redaksjonen Sorgenfri, som tilbyr Oslos slitne studenter et avslappet kulturmagasin hver søndag. Følg gjerne med i morgen klokka tre på fm 99,3 eller radionova.no!

Jeg følte meg ugly og uglesett på t-banen hit. Jeg har vært her siden halv seks, og så tidlig er det ingen som er på vei til fest, så pendlerne trodde vel at jeg pleier å kle meg og sminke meg slik. Man burde få kjøpt "jeg skal på temafest"-skilt man kunne henge rundt halsen i slike tilfeller! Jeg har på meg skitne joggesko, brune joggebukser i plysj og en topp som er for liten. Håret er satt opp i en skremmende høy og godt tupert hestehale, og jeg har klumpete mascara og store mengder sølvglitrende øyeskygge. Kort sagt er jeg ordentlig lekker. Nevnte jeg at en oransje stringtruse synes over bukselinningen? Dette blir en festlig kveld!


Denne uka har vært travel, men morsom. Jeg har jobbet mye, og i dag gikk jeg min første fulle runde helt alene. Med post, altså. Jeg er i opplæring som lørdagspostbud, og går ut i turnus om to uker. Opplæringen har vart i to måneder og vært ordentlig intens, men veldig spennende. Jeg ble veldig glad da jeg så at de søkte etter postbud, for jeg er så glad i å sende post, og alle er vel glade i å få post, så det er koselig å kunne bidra til at folk i hovedstaden får posten sin. Jeg leverer kjærleiksbrev, underlige pakker og kort langveisfra. Og inkassovarsel, dødsbo-oppgjør og brev fra politiet. Ikke alt er like hyggelig, men alt er like viktig. Alt skal frem til sine respektive mottakere, og alt skal være fremme innen 16.00. Jeg går i mellom fire og seks timer, avhengig av føre og postmengde. Jeg har en rød tralle og en bærevest, og jeg storkoser meg med å rusle rundt i solskinnet om morgenen. Folk smiler når de ser meg, og jeg er til og med blitt fotografert. Jeg liker jobben jeg gjør, og det gjør andre også - bedre blir det jo ikke.

Denne torsdagen var jeg på kino og så Fantastic Mr. Fox, en sjarmerende film. Den var ikke like morsom som jeg hadde håpet, men den hadde en spennende historie, hyggelig musikk og kjempefin animasjon med varme farger. For ikke å snakke om at skuespillerne gjorde en kjempejobb; George Clooney og Meryl Streep har lånt bort stemmene sine til hovedpersonene. Hvis du liker animasjonsfilm og god stemning, er den verdt å sjekke ut! Jeg er riktignok mer entusiastisk ved tanken på morgendagens kinotur; vi er åtte stykker som har billetter til Alice in Wonderland, den nye filmen fra Disney og Tim Burton. Hurra!

Nå er strobelysene på plass på kontoret, og det er på tide å åpne en øl. Jeg ønsker alle en fortsatt festlig lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!