Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 3. mars 2010

Perler og pomelo

Det er onsdag formiddag, og jeg har forelesningsfri. Muahaha. Jeg bør selvfølgelig ikke være glad for at fransk-foreleseren min er syk, men det er stor forskjell på å stå opp seks og ni om morgenen - særlig når en selv er forkjølet! Jeg har kunnet starte dagen med kos i stedet for stress, og det har vært digg. Rester av risengrynsgrøt (med store mengder kanel) til frokost, Radioresepsjonen som selskap og strålende solskinn inn gjennom vinduet. Det er til å bli rent lykkelig av.

Har du smakt pomelo? Det er dødsgodt! Det er en schvær sitrusfrukt som er lite kjent i Norge, men som brukes mye i østligere strøk. Den smaker som en blanding av appelsin og grapefrukt, og den er min nye favoritt. Pomelo og hvitvin sto på menyen i går kveld, da Taran og jeg så på Frustrerte Fruer med stor innlevelse. Min kjæreste Jonas var ikke like entusiastisk, kanskje, men han hadde fått en perlet sopp og en flaske gin i gave, så han var glad likevel, tror jeg. Når jeg sier "perlet sopp", så mener jeg et Mario-ekstraliv laget av Hama-perler. Det har vært morsomt å ta opp igjen perlingen; perlene lukter akkurat som de gjorde da vi var små, og å velte koppen med perler så de triller bortover gulvet, det er like frustrerende nå som det var da. Foreløpig har jeg perlet disse to sjarmtrollene fra Mario-land:

Fra venstre: Yoshi og Ekstraliv.

Ideen med å perle Mario-figurer har jeg fått fra radio-kollega og Hama-trollmann Håkon Bogen, og hans blogg Show me the Beads! er utrolig og inspirerende.

Senere i dag skal Taran og jeg på utstilling. Det er nemlig MariMekko-utstilling på Kunstindustrimuseet. Det er en stund siden sist jeg besøkte et av Oslos mange gallerier, så det er på tide. Skal få sjekket ut Munch-museet snart; det ligger jo bare et (kjempelangt) steinkast unna Heimdalsgata. Jeg gleder meg til begge deler!

I kveld har jeg en følelse av at det blir TV-kveld... Andre sesong av The OC er nemlig i hus. "California, here we come".

1 kommentar:

  1. Så fin Yoshi! Vi har ett ekstraliv, en bli-stor-sopp, Mario og Mega Man. Men ingen Yoshi foreløpig. Fikk lyst til å perle, så tror jeg skal gjøre noe med det snart! Ha en fin dag i sola, søta.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!