Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 14. mars 2010

Fem kjappe

Jeg er tilbake i sivilisasjonen etter semesterets Radio Nova-hyttetur. Det var morsomt og intest som alltid, og nå er jeg både veldig fornøyd og veldig sliten. Dessuten er jeg i quiz-modus. Noen hadde tatt med seg en quiz-bok fra P4 mest som en spøk, men vi hadde noen timer å slå ihjel på lørdag, og vi endte opp med å jobbe oss gjennom nesten hele boka. Den het "Fem kjappe" og hadde underlig nok seks spørsmål under hver kategori (men P4 får du billig av meg uansett). Boka sto i hvert fall tidvis sentralt, og har inspirert meg til å dele fem kjappe med dere. Her er fem ting jeg gleder meg til:

- Å se The Wizard of Oz
Jeg er lei av ikke å vite hvor den gule mursteinsveien fører! Det er en skam at jeg, som over gjennomsnittet filminteressert, ikke har sett denne klassikeren ennå. I kveld blir det orden på det; så fort jeg har skrevet ferdig og har laget meg en kopp te, hopper jeg opp i pute-seng-sofaen og snurrer film.

- Uken som kommer
Jeg har en travel uke foran meg, men blant møter og jobbing er det også mye kos. For eksempel har jeg planer om å ta en tur på kino, se en foto-utstilling og gå på skøyter på Spikersuppa. Spennende!

- Påsken
Jeg har alltid likt påsken, og da jeg kom hjem påskeliljer i leiligheten i dag, ble jeg enda mer klar. Jeg skal hjem til Løten og jobbe litt i ferien, men det blir nok masser av tid til kos! Kanskje får jeg besøk av kjæresten min, og sannsynligvis blir det en tur til Vikingskipet for å lage radio om The Gathering, og jeg skal helt sikkert lete etter påskeegg og innta upassende mengder sjokolade. Digg!

- Jubileumskonsert med Kaizers Orchestra
Et av mine definitive favorittband feirer ti år neste vår, og 9. april 2011 tar de over Oslo Spektrum. De tar kontroll på kontinentet, om du vil. (Beklager, kunne ikke dy meg.) Jeg har fått lønn, så nå kan jeg sikre meg billett. Dette blir stort på mange måter!

- St. Patrick's Day
Den 17. mars feirer Irland seg selv og St. Patrick, som etter sigende forviste alle slangene fra den grønne øya. Jeg så ingen da jeg bodde der, så hvem vet? Det som er sikkert, er at jeg arrangerer vorspiel på onsdag, og at vi følger opp med en pub-til-pub-runde på Oslos irske barer. Dette blir bra! Jeg har satt sammen et Polyvore-collage for å vise dere omtrent hvordan Paddys' Day-antrekket mitt kommer til å se ut:

Veeel, antrekket kommer kanskje ikke til å inkludere en Fendi-veske til over tusen dollar, men det er lov å drømme! Det viktigste er uansett ølen...

Jeg håper du får en fin uke og at du har mye å glede deg til. Ikke minst håper jeg at du løfter glasset med meg når onsdagen kommer. Skål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!