Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 20. juli 2010

Til Kina med Nova

På lørdag reiser jeg til Kina, nærmere bestemt til Beijing, sammen med Radio Nova. Vi er sju stykker som skal være der i 13 dager og lage en masse spennende radio, som vi kan sende på fm 99,3 til høsten. Vi mottar støtte fra Medietilsynet, så flybillettene har vi fått dekket, og alt jeg trenger er lommepenger og eventyrlyst. Det sistnevnte har jeg masser av, og takket være et par svært hyggelige donasjoner, har jeg også noen renminbi (yuan) å bruke på te eller perler eller silke eller papir eller noe annet kinesisk og fint. Tusen takk skal dere ha!

Vi skal bo på et hotell som heter Red Lantern House:

Og være med på te-smaking og kokkekurs:

Og besøke Den forbudte by:

Og gå på Muren:
Bildene er Creative Commons-lisensiert og linket til kildene sine.

Jeg regner også med å bli kjent med en annen mur, nemlig Brannmuren (The Great Firewall of China), haha. Vestlige nettsider og sosiale medier er visst ikke tilgjengelige der borte, så min elskede bærbare datamaskin får bli igjen i Heimdalsgata. To uker uten nett, det blir rart - det er lenge siden sist! Ikke at det ikke blir mer enn nok å tenke på og glede seg over og utforske og ta opp lyden av, altså. Hvis noen der ute har gode Beijing-tips, blir jeg kjempeglad for kommentarer.

Jeg gleder meg sånn!

4 kommentarer:

  1. God tur Synne! Vi tok pc'en med og Facebook fungerte bra. Brannmuren er oppskrytt, i motsetning til den andre muren.

    Forbered deg på å havne i mange kinesiske fotoalbum i hvert fall!

    SvarSlett
  2. Så utrolig kult! Er bare veldig missunelig!!!

    Riktig god tur, husk ekstra batterier til kamera!!

    SvarSlett
  3. Oi så heldig du er, Synne! Høres helt fantastisk ut! Riktig god tur ønskes deg!

    SvarSlett
  4. Takk for gode ønsker og smarte tips!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!